Sikkerhedssele , eller ikke ?

Oprindeligt indlæg af Johnni

øhh hvad 10-15 km/t
    har været med i en bil der kørte ca 70-80 km/t føren havde ikke sele på forsæde pass havde sele på og jeg sad på bagsæde uden sele bag pass og det var kun forsæde pass der kom tilskade da vi kørte ind i siden på en idiot der ville lave en uvending..men rattet var dog også bukket ned om ratstammen..så hvis man kommer tilskade ved 10-15 km/t så sidder man sgu og sover
    men jeg bruger desvære meget sjældent en sele det er sikkert en ervervs skade i gamle lastbiler uden sele monteret og med mit nuværende arbejde er jeg fritaget for at bruge sele når jeg har pass med..og "glemmer" at tagen den på når jeg ikke har pass i bilen..måske lidt/meget dumt når det går lidt for stærkt hjem fra esbjerg mod kolding med 230 km/t

det sker altså hvis du rammer et STILLESTÅENDE objekt og ikke kørende bil der har du helt anderledes form for uheld, manden skriver om at køre uden sele i byen der er mange stillestående tingester rund omkring, derudover er det oplevelser fra det virklige liv, det krever vist ikke de helt store diskutioner

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

MSI 1080Ti Armor OC ed

12 gb Kingston Hyper X

Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

28" Samsung U28D590D

CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

Oprindeligt indlæg af KarGa
    Ja men jeg blev forarvet over at der blev skrevet at man kørte med flere passagerer end der er seler..
    Jeg opfattede det som om at der så sad 6 mennesker i en bil med 4-5 sæder (I den tro at der skal være seler på alle pladser)

Men det er da stadig farligt at køre i en bil, med passagerer uden seler.. Ikk kun for dem, men også for en selv - Og det er ikk rart at hænge på at et menneske tog turen ud gennem forruden, det ville jeg ihvertfald ikk ku leve med

Hvorfor blive forarvet?
    I følge færdselsloven, må du proppe lige så mange passagerer i bilen du vil, så længe de ikke er til fare for sig selv og andre, eller er i vejen for førerens udsyn samt manøvrer. Og så længe alle seler er i brug.
    Jeg har tit kørt med flere folk i bilen, en der reelt set er sæder til, og det går helt fint, så længe de er placeret nognelunde forsvarligt..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Oprindeligt indlæg af c-k
    kører næsten altid med sele... kører dog altid uden hjelm på min scooter synes det er iriterrene med hjelm :rolleyes:

Så håber jeg sandelig ikke for dig du falder af - Det er mindst lige så dumt som at køre uden sele.

Jeg kører ALTID med sele på i min bil, og ALTID med hjelm på når jeg kører på min knallert!
    - Vi lever trods alt kun en gang..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    PSU EVGA GQ 750

Oprindeligt indlæg af Grus

Hvorfor blive forarvet?
    I følge færdselsloven, må du proppe lige så mange passagerer i bilen du vil, så længe de ikke er til fare for sig selv og andre, eller er i vejen for førerens udsyn samt manøvrer. Og så længe alle seler er i brug.
    Jeg har tit kørt med flere folk i bilen, en der reelt set er sæder til, og det går helt fint, så længe de er placeret nognelunde forsvarligt..

Er du sikker? Der er en grund til at taxachauffører ikke vil tage mere end fire passagerer med, når der køres i alm sedan.

• Kører altid med sele, no matter what.

EDIT:

c-k --> Måske det var en ide du tog en hjelm på? Alt andet er simpelthen for dumt.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Rettet en gang, sidst af Cobber ().

Oprindeligt indlæg af Torque

Er du sikker? Der er en grund til at taxachauffører ikke vil tage mere end fire passagerer med, når der køres i alm sedan.

Det er pga af hyrevognsregulativet. Der står at taxa chauffører osv ikke må medtage flere passagerer end der er pladser til..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    PSU EVGA GQ 750

• Bruger det altid. Kan ikke lide hudafskrabninger.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Det er pga af hyrevognsregulativet. Der står at taxa chauffører osv ikke må medtage flere passagerer end der er pladser til..

Okay. Så blev jeg det klogere idag :)

Der er jo så flere ting ved det du skriver som burde få dig til at lade være med at gøre det ...

... Er der ikke sæder nok, så er det ikke forsvarligt ...
    ... Er der ikke seler nok, så er det heller ikke lovligt ...

... og der er ikke noget der hedder "nogenlunde forsvarligt" ... Burde du sgu vide ... :boxed: .... Men okey hvis du vil have at en af dem skal flyve ud af ruden ligesom din din gasovn, så held og lykke ...

Hvis du ikke kan se hvor du kører når bagsædet er tomt, så tør jeg slet ikke tænke på hvad du kan lave af ulykker når du propper bilen og udsynet er forringet ... :boxed:

Oprindeligt indlæg af FlexQ
    jeg kører aldrig selv, men mine gamle har været gode til at tvinge os til at tage selerne på, så nu syntes jeg at det virker forkert når jeg ikk ehar selen på... så det er naturligt for mig at tage den på.

mht. styrthjælm, jeg har den altid på, da den også har reddet mig et par gange. bla. en gang da en sort mercer sttioncar lige valgte at lade være med at blinke, og så klippede han mig, og kørte videre det svin.

Sådan en skulle hænges op i dadlerne med hovedet ned og blive hængene der.

Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r

Sådan en skulle hænges op i dadlerne med hovedet ned og blive hængene der.

Ska warez hentere så også hænges op? Altså det er lige ulovligt, så vidt jeg ved (ca)

Desuden, pas på hva du siger.. En eller anden dag ka du selv komme til at lave samme nummer... Hvis du ikk lægger mærke til at relæet klikker normalt og det så ikk virker i den situation, så drejer man jo bare alligevel i den tro at folk ka se blinket..

Men ramte du hans bil Flex? Det lyder lidt underligt at han bare sådan kører videre...

Ska warez hentere så også hænges op? Altså det er lige ulovligt, så vidt jeg ved (ca)

Jeg vil tro at det han hentyder til, er at modparten kørte videre istedet for at standse op. Det er almen pli, og iøvrigt strafbart at lade være.

Hvad har trafikanter iøvrigt med Warez at gøre?

Oprindeligt indlæg af Torque

Jeg vil tro at det han hentyder til, er at modparten kørte videre istedet for at standse op. Det er almen pli, og iøvrigt strafbart at lade være.

Hvad har trafikanter iøvrigt med Warez at gøre?

Tænkte bare på at det lige så ulovligt, det har ikk meget at sige med traffikanter skam :))

Ku bare ikk li den måde han sagde det på fordi han sikkert selv en gang kommer til at begå samme fejl - Eller kan, undskyld, nu ska jeg self ikk begynde at ku spå om fremtiden :))

Tænkte bare på at det lige så ulovligt, det har ikk meget at sige med traffikanter skam :))

Ku bare ikk li den måde han sagde det på fordi han sikkert selv en gang kommer til at begå samme fejl - Eller kan, undskyld, nu ska jeg self ikk begynde at ku spå om fremtiden :))

Vi kan jo allesammen lave fejl i traifikken. Har jeg sørme også selv gjort (pløjede op bag i en Toyota Carina engang). Men at køre fra ulykken er en anden sag. Det var nok det Zerokiller reagerede på.

Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Bruger altid sele, er blevet opdraget til det kan man vel sige..

Det er fordi i kører Alfa Romeo, og dem kan man aldrig stole på fordi hvis man nu skal bremse så virker den ikke, eller så når man svinger til højre så svinger den til venstre 8o

= Kør opel rakett :clap:

hehe.

• Bruger Hjelm , når jeg kører rundt på veloén , og det kan godt være der er folk der tænker " haha , den kan alligvel kun kører 20 , næh ... den kører 40 " , så spøg ikke med veloérne :)

Hvem har ikke prøvet og falde på cykel uden hjelm ? , det gør fandmer nas ! , så prøv og forestille sig hvor ondt det så ikk vil gøre på knollert ..