TDC Webspeed + TDC Sikkerheds pakke.

• Nogen der kender noget til TDC sikkerheds pakke...??

Er det noget der virker - er det til at sætte op. En bekendt skal have noget sikkerhed (har jeg krævet at han får.. ;) ) - men han vil ikke investere i noget virusscan/firewall i form af software - men han vil godt ofre 10 kr. pr. måned (tror jeg nok det var).

Eftersom jeg skal redde ham når/hvis det går galt - så er det jo rart at vide om det TDC produkt er til at have med at gøre - især hvis jeg skal hjælpe ham via tlf. (manden er officielt PC-mongol.. :boxed: )

EDIT: Vil gerne høre fra nogen som HAR det omtalte. Hvis det er noget bras - så må jeg jo vride armen om på ham - og få ham til at købe noget mcafee... ;)

• Kender desværre ikke til det Norman halløj de bruger..

Men du kan læse lidt om det her:

http://kundeservice.tdconline.…tdco_ss_int_sikker_pakken

TDC Sikkerhedspakke
    Her kan du læse mere om, hvad du får med TDC Sikkerhedspakke.

Antivirus
    Norman Antivirus, som er en del af TDC Sikkerhedspakke, undersøger løbende, om der er virus i mails og de filer, der bliver åbnet på din pc.
    For at et antivirusprogram kan genkende en virus, er det meget vigtigt, at det er opdateret med de nyeste virusdefinitioner. Norman Antivirus sørger selv for, at det hele tiden har de nyeste virusdefinitioner.
    Programmet holder også øje med virus-lignende aktivitet på din pc, og det vil i de fleste tilfælde kunne stoppe en helt ny og ukendt virus.

Firewall
    Norman Firewall fungerer på mange forskellige måder og er et vigtigt supplement til et antivirus-program.

Den skjuler din pc på internettet, så hackere og skadelige programmer ikke er klar over, at den findes
    Den holder øje med, hvilke programmer på pc'en, som forsøger at komme på internettet
    Den sørger for, at skadelige programmer ikke kan få adgang til din pc udefra

Forældrestyring
    Der findes meget indhold på internettet, som ikke er egnet til børn. TDC Sikkerhedspakke har indbygget Forældrestyring, som er en god sikring mod uønskede hjemmesider. Forældre styringen virker på to måder: Den undersøger aktivt om hjemmesiden indeholder bestemte ord, og den blokerer desuden hjemmesider ud fra en opdateret liste.

• Både min søster og min far kører med den Norman pakke gennem TDC, og de har mig bekendt ingen problemer overhovedet. Antivirussen og firewallen kører godt og er ikke så ressource-ædende som f.eks. Norton (hvilket jeg selv kører med), og det er enormt let at gå ind og konfigurere hvadenten man ønsker at sætte noget antivirus op eller sætte nogle restriktioner op i f.eks. firewallen.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Oprindeligt indlæg af engel
    Både min søster og min far kører med den Norman pakke gennem TDC, og de har mig bekendt ingen problemer overhovedet. Antivirussen og firewallen kører godt og er ikke så ressource-ædende som f.eks. Norton (hvilket jeg selv kører med), og det er enormt let at gå ind og konfigurere hvadenten man ønsker at sætte noget antivirus op eller sætte nogle restriktioner op i f.eks. firewallen.

Lyder jo meget godt. Det skal jo helst være nemt - med tanke på hans IT-kunnen - eller mangel på samme.... :roller:

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Lyder jo meget godt. Det skal jo helst være nemt - med tanke på hans IT-kunnen - eller mangel på samme.... :roller:

Nu vil jeg nødigt gøre mig klog på om netop lige han vil kunne finde ud af det, men programmet er alt andet end svært at bruge og sætte op efter endt installation. Ydermere mener jeg sågar at den installation min den gamle fik gennem TDC, var på dansk, hvilket måske endda også vil lette din bekendtes overblik lidt, så det hele ikke står på engelsk - naturligvis alt afhængigt af vedkommendes engelsk kundskaber. Men hvis vedkommende godt kan sætte sig rimeligt ind i f.eks. Norton eller lignende, så er dette under ingen omstændigheder noget problem heller.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Nu vil jeg nødigt gøre mig klog på om netop lige han vil kunne finde ud af det, men programmet er alt andet end svært at bruge og sætte op efter endt installation. Ydermere mener jeg sågar at den installation min den gamle fik gennem TDC, var på dansk, hvilket måske endda også vil lette din bekendtes overblik lidt, så det hele ikke står på engelsk - naturligvis alt afhængigt af vedkommendes engelsk kundskaber. Men hvis vedkommende godt kan sætte sig rimeligt ind i f.eks. Norton eller lignende, så er dette under ingen omstændigheder noget problem heller.

Tjaaaaaaa - som illustration: Han havde i mange år brugt WordPerfect. Alle andre på den SFO hvor han arbejdede - var for længe siden gået over til Word (office) - men det ville han ikke - for det var aaaalt for svært at finde ud af. Det tog mig ret lang tid at overtale ham til at skifte - og så var det jo slet ikke så svært alligevel. Manden er 100% PC-mongol.... ;) - men han ved det godt selv og så må man jo sørge for at systemerne kører som de skal... :]