Hvor meget kan min Celeron clockes?

  • Celeron's kan nemt løbe stærkt, og jeg har ikke noget bud på hvor hurtigt den kan løbe. Men den bedste måde er at prøve selv, da processerer er forskellige.


    Husk at det ikke rigtig kan betale sig at overclocke en Celeron, da den yder så dårligt pr. MHz. Det ville give meget mere, bare at skifte til en P4 i stedet. ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    Celeron's kan nemt løbe stærkt, og jeg har ikke noget bud på hvor hurtigt den kan løbe. Men den bedste måde er at prøve selv, da processerer er forskellige.


    Husk at det ikke rigtig kan betale sig at overclocke en Celeron, da den yder så dårligt pr. MHz. Det ville give meget mere, bare at skifte til en P4 i stedet. ;)


    Ved selv godt at Celeron ikke er den bedste CPU der findes, men har ikke i sinde at skifte den forløbig pga. penge mangel :rolleyes: Men tror du jeg kan komme op på de 2.6+ Ghz?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    du kan få den meget højere kan jeg lige sige dig :D en celeron er set helt oppe ved de 3,0 så mon ikke om du kan få 2,4 ghz @ 2,8 ghz :D


    NICE! Så er det vist på tide at komme i gang! :P

  • Jeg har læst om en der lå på 3.6... Så vidt jeg ved skal man "bare" hæve fsb til 133/533. Så kommer du nemlig op på 3.2 (3192).


    GL med det...


    SpRoX out

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Hej


    Du skriver ikke hvor hurtige dine ram er.


    Men det fremgår jo tydeligt, at din fsb er 100 MHz.


    Check om ram også kører 100 MHz. CPU-z kan fortælle dette.


    Hvis/når ram kører synkront, så hæv fsb i bios til 133.


    Giv lige CPU'en 0.15 volt højere spænding.


    Reboot, og du kører 33% hurtigere.


    Ja, det er 3.2 GHz.


    Der tales om 3.6 til 3.7 GHz, så du behøver næppe at være ret nervøs:
    http://www.cpudatabase.com/CPUdb/


    Men overvåg lige cpu temperatur med en hardware monitor. Måske skal køling oppes lidt.


    mvh


    John

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    du kan få den meget højere kan jeg lige sige dig :D en celeron er set helt oppe ved de 3,0 så mon ikke om du kan få 2,4 ghz @ 2,8 ghz :D


    jeps.. min gamle celeron 2.0 ghz ku sagtens komme op på 3.0 ghz.. så det burde han nok også..