A8V + 3000+ winny + a-data PC4500 (tccd) vil ikke OC

• Jeg har efterhånden fået købt hvad jeg skulle for at kunne begynde at OC mit system som består af de ting i kan se i min signatur.

Problemet er bare at jeg mere eller mindre overhovedet ikke kan OC systemet.
    Jeg kan ikke kommer over 220 FSB og det er uanset hvilke settings jeg bruger.

Jeg har nyeste beta bios.

Nogen der har nogle ideer/forslag til hvad jeg skal gøre, eller til hvad der er galt.

• Det er prøvet, og ændre ikke noget.

Ting jeg har prøvet:
    "TIP: you have to disable cool n quiet when ocing"
    "TIP: disable fast writes"
    "TIP: use the promise ide controller when ocing, the via controller is rumored to get unstable when ocing (not locked?)"
    Jeg har også prøvet at enable "T2", det hjalp heller ikke.

Ting jeg ikke har prøvet:
    "TIP: if your having stability problems unplug low speed fans, low rpms are rumored to make the board unstable"
    Men jeg kommer slet ikke ind i windows ved FSB 220. Det "sjove" er at min CPU vil gerne OC så længe RAM ikke kommer over 400Mhz.

Oprindeligt indlæg af Falsk
    Dine diske skal sidde i Promise controleren, da der ifølge nogen, ikke er en ordenlig PCI lås på Via

Det kan jeg godt bekræfte! Hvis jeg smider min FSB over 280 begynder min lyd at skratte i Windows (SB Audigy LS)

DEEF
    Hvis du kører med rammene ved 1:1 (den setting der hedder 2:1 på Asus boardet) så prøv at sætte "2T Command Rate" til enabled!

Oprindeligt indlæg af HyPe

Det kan jeg godt bekræfte! Hvis jeg smider min FSB over 280 begynder min lyd at skratte i Windows (SB Audigy LS)

DEEF
    Hvis du kører med rammene ved 1:1 (den setting der hedder 2:1 på Asus boardet) så prøv at sætte "2T Command Rate" til enabled!

Hej HyPe, det du nævner der har jeg prøvet, uden held. Jeg har stadig ikke været over 220fsb ved 1:1 (2:1)

Oprindeligt indlæg af DEEF

Hej HyPe, det du nævner der har jeg prøvet, uden held. Jeg har stadig ikke været over 220fsb ved 1:1 (2:1)

Ups, ja det har du da også prøvet! Det er mig der ikke læser ordentligt efter ;)
    Det lyder godt nok ret underligt at du ikke kan komme højere end 220 FSB så!
    Hvis du kører med 2.8 volt til rammene, så prøv at smide den ned på 2.7 volt! Jeg har læst på XS.org at det i nogle tilfælde skulle hjælpe på stabiliteten!
    Ellers prøv at sætte divideren til 3:2

• Jeg har kørt 3Dmark2001SE ved 2500Mhz med de gamle RAM hvor jeg holdte RAM ved 200Mhz, så det er ikke CPU'en der ikke kan.

Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    hvilke timings køre du ?

Jeg har prøvet med 2.5-4-4-9, men tester normalt på SPD som er: 3.0-4-4-8

• Det er også den jeg bruger. Ja, jeg må lige lave nogle test hvor jeg holder mig til de 200Mhz på RAM, bare for at se om det nu skulle være dem der er problemet.

• Jeg tror sgu det har noget med Double sided ram at gøre.

Du har ingen problemer med at få CPUen til at ryge over de 200 FSB (mener du skrev at den var oppe at runde de 270)
    Du har dette problem både med de nye og de gamle ram (som var PC3500).

Ja CPU'en har været oppe på omkring 2500Mhz.

Måske skulle jeg prøve med en enkelt stang?

Nu mente jeg ikke Dual Chanel men Double Sided.. du ved ram chips på hver side af blokken

Ja det fik jeg fat i, men det kunne stadig være sjovt at se om den vil noget med en blok.

vil da gerne teste om det er rammen for dig

lige pt køre jeg uden problemer 250 2:1 på mine
    corsair pc4000

så det burde du også kunne.