Er en 120mm Papst 4412 F/2GL det bedste bud på en ekstra case køler eller som en erstatning på den som er standard i Antec Sonata
-
-
Det er da ihvertfald et godt bud..
-
eFter mit indtryk laver Antec da helt udærkede blæsere... Den skal bare sættes til fan-only, så det ingen problem...
Jeg har sat en papst foran, så der kommer lidt ekstra luft, og det virker sq fint...
Jeg ville råde dig til at købe så'n en papst også beholde din Antec bagi, da den klart suger mest luft ud ved 12v....
Så smid det på en fancontrol så du kan skrue op/ned for spændingerne til blæserne efter hva du laver....
Det har ejg i al fald tænkt mig..... -
Har gode erfaringer med dem her: http://www.coolermaster.com/in…a%20Silent%20Fan%20Series De har, tro det eller lad være, bedre db-tal end Papst, som jeg ellers normalt sværger til...
-
Oprindeligt indlæg af Boris
Har gode erfaringer med dem her: http://www.coolermaster.com/in…a%20Silent%20Fan%20Series De har, tro det eller lad være, bedre db-tal end Papst, som jeg ellers normalt sværger til...Det er vel næsten direkte dumt at købe dem, i al fald efter min mening......
Det kan godt være de ikke siger noget overhovedet, men til gengæld så flytter de altså næsten intet luft.... Jeg vil klart anbefale en 26dB blæser som man bare kan skrue ned for v på....
Hvis man fx. er til lan er det jo pænt ligemeget hvor meget compen larmer
13dB... Det er altså ingentingbare 18dB er jo nærmest lydløst...
-
Selvfølglig flytter den mere luft....Den kører jo hutigere. Til gengæld larmer den over dobbelt så meget. Hvis man så skruer ned for den flytter den jo også mindre luft... :]
-
tak for infoen ..
løsning bliver nok at købe førnævnte papst (120mm) og koble den til min vantec fan controller (Vantec NXP305 3.5) ... så er der ligesom styr på sagerne ..
-
Oprindeligt indlæg af Boris
Selvfølglig flytter den mere luft....Den kører jo hutigere. Til gengæld larmer den over dobbelt så meget. Hvis man så skruer ned for den flytter den jo også mindre luft... :]Det er da klart smartere at ha en blæser man kan skrue op/ned for... :]
Med larmer har du også ret bortset fra at støjen faktisk bliver 4 gange så høj når begge blæsere er ved 12v... dB er logaritmisk, så en stigning på 3dB svarer til en fordobling i vores ører