92mm blæser på mobo?

• Hejsa

Jeg er lige kommet til at tænke på; kan det være et problem at sætte en 92mm blæser til CPU FAN stikket i et bundkort? Jeg tænkte at en 92mm sikkert trække mere strøm end en standard 80mm...kunne det give anledninger til problemer?

Mvh
    Martin

Oprindeligt indlæg af leong
    Hejsa

Jeg er lige kommet til at tænke på; kan det være et problem at sætte en 92mm blæser til CPU FAN stikket i et bundkort? Jeg tænkte at en 92mm sikkert trække mere strøm end en standard 80mm...kunne det give anledninger til problemer?

Mvh
    Martin

En 92mm behøves nødvendigvis ikke trække mere strøm end en 80mm.
    Men der sker intet ved at sætte en 92mm eller 120mm blæser i "CPU FAN"-stikket ;)

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Oprindeligt indlæg af leong
    Hejsa

Mvh
    Martin

Det kan du sagtens gøre - men hvis den skal kunne vise rpm - så du skal være opmærksom på at der er 3 ledninger (og derved mulighed for aflæsning) - men også at der er plads ( hvis den altså skal sidde på din CPU køler)..