Fuck den bli'r varm - godt eller skidt ?

• Den er helt gal, tror jeg da... :camp:

Har lige købt mig en fin lille Socket478 Pentium 3.2GhZ Prescott med 1Mb Cache.

Dertil en ordentlig køler, Zalman CNPS7000B-Cu.

Disse er monteret på mit ABIT IC7-G bundkort (Bios ver. 2.4), og det hele sidder i mit Lian-Li PC6070Kabinet, som har yderligere 3 stk 80mm blæsere installeret. Det hele er sprit-nyt.

Hele skidtet er ikke clocket og volt fsb mm. står til Auto eller default i BIOS.

Jeg havde godt hørt på forhånd at Prescott er noget af en radiator, og at den bliver monster varm.

Men kan det virkelig passe at når jeg belaster den ordentlig, f.eks. ved at spille Tiger Woods PGA 2005, så bliver den 75 Grader varm ? :lame:

Når jeg kører ATI-Tool for at forsøge at tweake mit Radeon9800Pro, så ender CPU'en også oppe i den røde ende af temperatur-skalaen. Fandme irriterende når min alarm er sat til at gå ved 74grader, så bipper skidtet hele tiden. :T

Hvor varm kan den CPU egentlig tåle at blive ? Skal man bare vænne sig til de høje grader, eller er det, som jeg tror, aaalt for varmt for den her CPU??

Jeg takker for ethvert bud på problemet. :clap:

• Abit bundkort det med at måle lige lovlig meget i temp,du kan prøve en bios update og se om der er en løsning på problemet,jeg havde de samme probs med min A64 da jeg havde samlet den,der sagde den at cpu var hehe ja 88 grader idle,århhh hvad tænkte jeg,opdateret så bios og vupti så viste den 35 grader :D

Du kan også prøve at når din com kører under load og den bliver de der 75 grader,ta rundt om køleren,og mærk om det virkeligt føles på de 75 grader.

Jeg vil mene en prescott ligge på 55-65 normalt...

• jeps Abit måler for det meste for meget...

har du tjekket at køleren sidder ordenligt på??? og at der ikke er for meget kølepasta på???

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• Hvis det er med zalman 7000B-cu på er det rimeligt voldsomt!

Da jeg monterede min første gang havde jeg ikke sat den ordentligt på og den røg op på over 60 grader lynhurtigt, men efter at have sat den ordentligt på ligger jeg på 17-19 grader idle.

Så prøv lige og se om du har monteret den ordentligt, og overvåg lige temp. hvis den stiger til over 70 hurtigt kunne det godt tyde på at der ikke er ordentlig kontakt (og med hurtigt mener jeg inden for 20-30 sek)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af mdj
    Hvis det er med zalman 7000B-cu på er det rimeligt voldsomt!

Da jeg monterede min første gang havde jeg ikke sat den ordentligt på og den røg op på over 60 grader lynhurtigt, men efter at have sat den ordentligt på ligger jeg på 17-19 grader idle.

Så prøv lige og se om du har monteret den ordentligt, og overvåg lige temp. hvis den stiger til over 70 hurtigt kunne det godt tyde på at der ikke er ordentlig kontakt (og med hurtigt mener jeg inden for 20-30 sek)

virker ret urealistisk at den er 17-19 grader 8o det er jo koldere end på dit værelse!!! eller bor du i en dybfryser?
    ok Asus viser jo modsat Abit for lidt... nok derfor
    men udover det er din jo ikke en preshot ;) så hans bliver jo mere varm end din

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• *suk* ikke den diskussion igen :)

Mit værelse er ca 17 grader så om det er urealistisk eller ej er jeg ligeglad med.

Jeg har dobbeltchekket med en ekstern temp måler og den viste 19 grader dengang.

Der var stue temp ca. 17 grader også.

Billedet viser en dag i januar med åbent vindue (min pc står lige ved vinduet.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• husket kølepasta :))

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard