Hejsa hmm ja er ret ny her og vil gerne høre hvordan man overcloker en cpu, har en P4 2.53 og ja lad os sige jeg gerne vil have den til at køre 2.7 hvad skal jeg så gøre i bios?
på forhånd tak
-
-
Oprindeligt indlæg af SSWR
Hejsa hmm ja er ret ny her og vil gerne høre hvordan man overcloker en cpu, har en P4 2.53 og ja lad os sige jeg gerne vil have den til at køre 2.7 hvad skal jeg så gøre i bios?
på forhånd takkommer and på mange ting. hvor god høling du, hvilken psu du har og hvor gode ram du har go om din cpu har en god stepping.
men her er der en guide
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1148
-
Mit System:
MB: Asus p4s8x
CPU: P4 2.53 ved ikke min stepping
Køling: Zalman CNPS 7000A-Cu
Ram: 1024 Samsung 2700
PSU: Thermaltake 400 Whåber i kan hjælpe mig
-
ved ik helt hva du skal gøre for at få den lige præcis på 2.7
men gå ind i din BIOS menu, der inde finder du et sted hvor du kan ændre din FSB menu... bare prøv at tage et lilleskridt af gangen, og hele tiden tjek hvor meget din temp. stiger....elllers går det galt, i den lange ende, men du kan da sagtens få den over de 2.7 -
Oprindeligt indlæg af SSWR
Mit System:
MB: Asus p4s8x
CPU: P4 2.53 ved ikke min stepping
Køling: Zalman CNPS 7000A-Cu
Ram: 1024 Samsung 2700
PSU: Thermaltake 400 Whåber i kan hjælpe mig
Jeg ville ikke anbefale din at overclocke med PC2700 ram... Men det er så bare mig.
-
Hey ved en ca. 2.7 ligger den på 32-33 grader. det er vel okay ik?
er det meget dårlige ram? -
Oprindeligt indlæg af BLiX
Jeg ville ikke anbefale din at overclocke med PC2700 ram... Men det er så bare mig.
hvorfor? han skal kun op på 145mhz FSB får at nå 2755mhz det burde de da kunne holde til!som sagt hvis du stiller din FSB til 145 skulle du få 2755mhz efter hvad jeg kan regne mig frem til. men prøv lidt ad gangen
-
så dårlige er dine ram nu heller ikke...men hvis du en dag skal til at overclocke mere, så skal du have nolgle med pc3500 måske
men hvis den ligger på dem der 30 grader er det jo helt perfekt...intet brænder over :]
-
Oprindeligt indlæg af Teffer
så dårlige er dine ram nu heller ikke...men hvis du en dag skal til at overclocke mere, så skal du have nolgle med pc3500 måskemen hvis den ligger på dem der 30 grader er det jo helt perfekt...intet brænder over :]
PC3500? Er 3200 ikke nok!? Hans CPU er jo kun 533mhz FSB..