Harddisk formatering?

  • Hey.. there!


    Jeg har et problem med en vens com; Da vi skulle installere windows på com`en, kom vi til at sige nej til at installer filen [Shell32.dll] :O .
    Og da vi så skulle installere videre på harddisk`en sagde windows: "Fatale Error. Missing file: Shell32.dll" eller lign. ... og så genstartede den. Og sådan bliver den ved.
    Jeg ville så formatere harddisken forfra, men det ved jeg ikke hvordan man gør fra bios? For bios er det eneste jeg kan bruge..

  • Okay. Mange tak, men jeg er den vildeste newbie til sådan noget med formatering, så du/i må meget gerne hjælpe mig...
    Hvordan kommer jeg ind i dos ? og hvordan formatere jeg så derfra? og hvordan laver jeg en startdisk, når jeg ikke kan komme ind i selve Windows XP?


    På forhånd tak for hjælpen! :P

  • Eftersom at du er på forumet her, må du ha adgang til en computer!
    indsæt diskette og højreklik på diskdrevet i "denne computer" vælg formater...derfter vælg opret startdiskette!
    du kan også finde filerne der skal smides på disketten på nettet (http://www.bootdisk.com find den til win 98).
    start pc'en op med disken i drevet....ind i bios og vælg diskdrev som første bootdevice!
    Så vil den boote op på disketten...skriv format C:....eller gå ind i fdisk og orden det her fra (skriv Fdisk...og så burde det være lige til!)