Optage/lyt samtidig

• Det er bare den fede overskrift... :D
    men nu til sagen...

Når jeg vil opdtage noget fra F.eks et orgl kan jeg jo bare sætte et jack stik fra orglet og ind i computer også bruger et optage program til at optage og det virker udmærket men når jeg sætter stikket i orglet mister det jo lyden... også er det så jeg har prøvet og få lyden fra orglet ud gennem computer højtalerne! men uden held :(

nogle som ved hvordan man kan optage og høre det man spille samtitig?( ;)

Oprindeligt indlæg af Pulsedriver
    Du skal skrue op for line-in... så kan du høre alt hvad der kommer gennem...tja... line-in.

Når jeg vælger line -in kommer der ikke lyd i højtalerne også opdager den hellere ingenting.. vis jeg stille den på microfon så kan jeg optage men ingen lyd i højtalerne! det er lidt underligt :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af kimsdipchips

Når jeg vælger line -in kommer der ikke lyd i højtalerne også opdager den hellere ingenting.. vis jeg stille den på microfon så kan jeg optage men ingen lyd i højtalerne! det er lidt underligt :rolleyes:

Tja.. så har du jo sat stikket i Mic i stedet for Line-In. Start med at rette det.
    Gå ind i lydegenskaber og vælg "recording", skru op for line-in... slå eventuelt Mic fra.

Så burde det virke....