Rygere(Cigaretter)??? Ja Nej???

  • Har dog engang været ryger, men det ændrer ikke på at jeg bliver sløv i hovedet af dem. Det tror jeg faktisk alle mennesker gør, nogen er bare ligeglade med det underligt nok.
    Ikke særlig fedt at man ikke kan yde sit fulde potentiale til daglig. Man er jo træt konstant.
    Ej det er meningsløst kan slet ikke se hvorfor man skal. :roller:

  • Har dog engang været ryger, men det ændrer ikke på at jeg bliver sløv i hovedet af dem. Det tror jeg faktisk alle mennesker gør, nogen er bare ligeglade med det underligt nok.
    Ikke særlig fedt at man ikke kan yde sit fulde potentiale til daglig. Man er jo træt konstant.
    Ej det er meningsløst kan slet ikke se hvorfor man skal. :roller:


    Tak for dit input, dog burde du nok lige se lidt på hvor gammel en tråd er inden du laver et indlæg.
    Tråden er sidste gang blevet brugt i september 2004, så man må sige det er en halvgammel sag du har støvet op igen. :ohmy:

  • kunne dog alligevel i disse "sunde" tider være fedt at høre hvor mange er hold op siden ... om ikke andet :thumbsup:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • kunne dog alligevel i disse "sunde" tider være fedt at høre hvor mange er hold op siden ... om ikke andet :thumbsup:

    Tjaaa, jeg har røget mere eller mindre fast, de sidste 3 år nu, derudover har jeg også røget en del fjolletobak.. Men jeg har valgt at stoppe, det har holdt et par dage nu, men det bliver først rigtig svært nu, hvor en ny hård uge begynder. :) Nu må vi se hvordan det går, har prøvet at stoppe før uden succes, det især svært, fordi hele ens omgangs kreds ryger, så er sammen med mennesker hver dag, som ryger... Men håber på jeg gør det denne gang =)

  • kunne dog alligevel i disse "sunde" tider være fedt at høre hvor mange er hold op siden ... om ikke andet :thumbsup:


    Ok. :)


    Jeg ryger ikke, har aldrig gjort det, og kommer aldrig til det.
    Og stod det til mig, var rygning blevet forbudt for mange år siden.
    Men det gør det desværre ikke.


    Jeg er ikke fanatisk ikke-ryger, jeg kan bare ikke forstå hvorfor almindelig sund fornuft
    og situationsfornemmelse forsvinder bare fordi man er blevet ryger.


    Men der er flere slags rygere.
    Der er dem der ryger med situationsfornemmelse for ikke-rygere, og godt kan lade være med
    at ryge op i hovedet på folk.


    Og så er der alle de andre.
    Jeg kører med bus hver dag, og er dårligt gående (med krykke) efter en trafikulykke,
    og hver dag er jeg nærmest ved at blive slået ned af en eller flere rygere der skal hurtigst muligt ud af bussen
    for at stå lige uden for døren for at tænde deres skide cigaret.


    Det er nærmest umuligt at være ikke-ryger i udendørsarealerne på fx Odense Banegård.
    Er man uden for, jamen så er der med garanti en der står og pulser dig i hovedet.
    Finder jeg en ledig bænk går der som regel ikke mere end et minut eller to før der kommer en ryger hen
    og begynder at pulse smøger.


    Men sådan er livet.. Vi ikke-rygere må bare indse at vi får en gratis smøg via passiv rygning.
    Det kan godt være rygerne har det åh og ih så hårdt med at de ikke må ryge alle mulige steder,
    men det er sgu heller ikke sjovt at blive røget i hovedet bare fordi man er nød til at gå over til en bus.


    Og så er der alle de skide skodder.
    Min tanke er, at en ryger ikke opfatter cigaretter som affald, da det er noget helt normalt på en eller anden måde.
    Så det må man gerne smide fra sig..
    Jeg synes det er SÅ fandens grimt, og sørgeligt at folk ikke kan finde ud af at rydde op efter sig.


    Det var vist nok prædiken for i dag. :whistling:

  • Helt enig med dig langt hen af vejen bubbi. Der findes dog (heldigvis) også rygere, som tager lidt hensyn. F.eks. sætter sig så vinden skubber røgen væk fra andre rejsende osv.


    Lige den med at røg skulle forbydes helt kan jeg ikke forstå. Vi har så mange ting i samfundet som er direkte skadelige, men som stadig bliver solgt i flæng. Tror det ville være næsten umuligt, at forbyde tobak fra et politisk synspunkt. Du kan så glæde dig over at DSB måske selv snart kommer med et forbud

  • Bubbi +1 ...


    har selv givet den gas i mange år er dog heldigvis holdt op (kun til fest en gang imellem :O ) Arbejder med røntgen og ser folk og efterfølger af røgning samtidig med at jeg ved hvad det koster at behandle efterfølger, der ville nok være flere tilhængere af total forbud hvis de vidste bedre :ph34r:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Bubbi +1 ...


    har selv givet den gas i mange år er dog heldigvis holdt op (kun til fest en gang imellem :O ) Arbejder med røntgen og ser folk og efterfølger af røgning samtidig med at jeg ved hvad det koster at behandle efterfølger, der ville nok være flere tilhængere af total forbud hvis de vidste bedre :ph34r:

    Men hvad er det der sker med at samfund hvor alt skal bygges omkring forbud.


    Er du klar over hvor meget der koster samfundet at folk er overvægtige - skal vi ikke forbyde det? Vi kan jo samtidigt tage alt alkohol - det er jo også særdeles skadeligt og der er ikke rigtigt noget gavnlig effekt af det.


    Jeg er helt med på at folk skal opføre sig ordentligt og tage hensyn til andre der ikke ryger (ligesom man skal i alle andre tilfælde hvor man kan genere tilfældige mennesker), men derfra og så til at lave forbud der er i mit hoved rimeligt langt.


    /ask

  • Ja, det kan jeg godt se, tænkte egentlig på at pengene burde måske omdirigeres til mere forebyggende indsats, eller andet, aner det ikke, men det er dyrt og meget usundt, lige som overvægt og alkohol for den sags skyld. Og ja, at sige forbudt er lige med at folk går først amok med lortet 8| men høje/højere afgifter kunne vel nok hjælpe nogle til at ændre syn hvis forebyggende indsats ikke hjælper - tænker jeg.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • men høje/højere afgifter kunne vel nok hjælpe nogle til at ændre syn hvis forebyggende indsats ikke hjælper - tænker jeg.

    Ja, det har jeg til gengæld ikke rigtigt noget imod - det er jo reelt blevet billigere at ryge over de sidste 10-15 år. En pris omkring 60-70kr pakken for nok en del til ikke at starte.


    Jeg tror faktisk ikke at det kan betale sig at hælde mange penge efter at få stoppede de forhærdede rygere - jeg tror midlerne er langt bedre brugt på at stoppe tilgangen af nye rygere. Her ser det faktisk ud til at have hjulpet en del over de senester 5-10 år.


    /ask

  • Ryger stadig, og nej, har ikke i sinde at stoppe.
    Desuden... ruller selv da det er billigere end pakken... løs tobak ligger under andre regler end færdige smøger.


    til jer der stadig tror på at passiv rygning er skadeligt, kan jeg henvise til Penn & Teller Bullshit sæson 1 episode 5, der giver indblik i hvordan hysteriet startede. Det kan være generende, ja, men det er ikke noget der skader jer andre.


    Bubbi: folk ryger udenfor fordi de ikke må indenfor, de fleste er ligeglade, ja, men det er lige så meget op til dig og andre at melde ud at det generer dig. God opførsel er ikke en selvfølge længere, men hvis du siger det generer dig, så er der også en chance for at ryger går et andet sted hen. Det er gratis at spørge, men husk på alle skal være der. :)


    Rafal Pyszko: Et forbud vil på ingen måde stoppe forbruget af smøger, det samme har gjaldt hash og alkohol (USA har haft alkoholforbud i 20'erne og 30'erne). Hvis tobaksrygning forbydes, får banderne endnu et marked at tjene penge på, penge der ellers kunne gå til staten. Plus det faktum at forbruget højt sandsynligt vil stige på grund af at man ikke "må", hvilket i princippet gør det "sejt" for de unge at ryge.
    Mennesket, såvel som andre dyr elsker at være påvirket af visse substanser, tag det fra dem og helvede bryder løs. Heller ikke alle bruger stoffet rekreationelt, men medicinsk (fx. medicinsk hash i bl.a. californien).

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det kan godt være der sælges en masse andre produkter som også er sundhedsskadelige.
    Men langt de fleste er kun sundhedsskadelige for dem som indtager dem.
    Sådan er det jo ikke med tobak.
    Det er også meget skadelige for dem der står ved siden af.


    Og jo Foxx, jeg spørger også pænt, men for som regel revet hovedet af og bliver kaldt alt muligt grimt.
    Siger normalt også til rygerne, at de har tabt noget, når de bare smider deres skodder.
    Og går også tit hen og slukker skodderne, når rygerne åbenbart ikke selv magter det.

  • Jeg fik aldrig startet på rygning selv om jeg var lidt festryger i gymnasiet. Jeg ville kunne ryge ret billigt halvdelen af året (omkring 80-90 kr pr karton) da jeg, grundet mit arbejde, ikke skal betale afgift, men jeg bryder mig ikke om smagen og da der er en væsentlig sundhedsrisiko ser jeg ikke rigtig nogen grund til det ;)


    Der er underligt nok heller ikke særlig mange i min omgangskreds, der ryger længere. Rigtig mange er stoppet. Den eneste jeg lige kan komme i tanke om, der ryger fast, er min søsters kæreste.


    Der hvor kæden egentlig hopper af for mig er ved de helt unge, der starter med at ryge. Jeg har altid hørt at grunden til at starte var at det var cool og de voksne røg, men i dagens Danmark er der vel efterhånden ikke noget mere un-cool end at ryge (i hvert fald fra omkring 18-20 år og op). Alligevel er der en del der starter.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------