• Hejsa

Jeg har for nogle uger siden købt nogle dele til min nye pc. Jeg prøvede tingene, men de levede ikke op til mine forvetninger. Jeg ville derfor gør nytte at min 14 dages returret. Jeg pakker tingene pænt ind i orig. emballage, oprette en RMA sag og sender derefter dem til firmaet.

Det visser sig så at firmaet ikke vil godtage min RMA, fordi at jeg har skrevet et firma navn på bestillingen. Nu er det sådan at jeg ikke er hjemme i dag-timerene, men min far arb. i et firma, som normalt tager i mod pakker til mig. Jeg har ved ordrens oprettelse valgt privatperson (iflg email fra firma har jeg lige fået oplyst at det kun bruges til forsendelses måden, åbenbart ikke til at vælge om kunde reelt er privatperson eller fra et firma). Hvad kan jeg gøre?, jeg kan absolute ikke bruge delene.

Oprindeligt indlæg af pekr
    Hejsa

Jeg har for nogle uger siden købt nogle dele til min nye pc. Jeg prøvede tingene, men de levede ikke op til mine forvetninger. Jeg ville derfor gør nytte at min 14 dages returret. Jeg pakker tingene pænt ind i orig. emballage, oprette en RMA sag og sender derefter dem til firmaet.

Det visser sig så at firmaet ikke vil godtage min RMA, fordi at jeg har skrevet et firma navn på bestillingen. Nu er det sådan at jeg ikke er hjemme i dag-timerene, men min far arb. i et firma, som normalt tager i mod pakker til mig. Jeg har ved ordrens oprettelse valgt privatperson (iflg email fra firma har jeg lige fået oplyst at det kun bruges til forsendelses måden, åbenbart ikke til at vælge om kunde reelt er privatperson eller fra et firma). Hvad kan jeg gøre?, jeg kan absolute ikke bruge delene.

forstår ikke helt hvad du mener, men alle som handler over nettet har jo 14 dages retur ret, mener jeg da loven siger?.

men i hvilket firma har du købte det?, og har du prøvet at ring til d o forklare hvad det er der er galt osv.?

kan ikke huske om man kan sende en ting tilbage og forvente at de giver penge retur når du har haft varen i brug, så her melder jeg pas, selv om det ikke skulle undre mig at det var sådan opbygget.

HVIS jeg stod i dit sted, (som jeg forstår den?) ville jeg ringe til firmaet, tage en snak med dem, de fleste problemer kan jo normalt løses på denne måde, hvis ikke dette hjælper, så tjek lige hvad loven siger;). hvis du har ret til at sende retur indenfor de 14 dage selv om det er brugt så giv lige din advokat et ring, kan være han har et råd, eller vil give dem er ring og rette dem lidt?. som sagt, ved ikke om man har returret når det har været brugt :(.

• Problemet består jo nok i, at man som privatperson, har 14 dages returret ved on-line handel.
    Det har man ikke som firma. Der er nok ikke andet for, end at ringe til pågældende forhandler og gøre opmærksom på, at man ikke er et firma, men en privatperson og at man derfor har ret til, at returnere varerne.