RC helikopter. Er den det værd?

• Jeg har kigget på en fjenstyrret helikopter til ca. 7000 kr. m. moms. Men den skal købes i udlandet og hvad er chancen for at få den..?!?

Amazing DF IV
    Eyecam Bundle
    with Crash Kit!
    Eyecam-equip your
    Draganflyer IV -
    a super deal!
    PLUS 1 Set of
    2 FREE Rotors,
    1 FREE Decal Set,
    1 FREE Motor Mount +
    2 FREE Carbon Tubes!
    Save over $200!
    $1099.95 List Price
    $899.95 On Sale!

http://www.rctoys.com/draganflyer4.php

Processor: AMD Athlon 2000+ XP @ 1666 Mhz, External Clock 133.0 MHz, Multiplier ??
    Motherboard: Gigabyte GA-7DX
    GFX: GeForce 3 64MB DDR, Core Clock 200 MHz, Memory Clock 458 MHz, 4X AGP
    Ram: 1X Samsung 128MB DDR-SDRAM PC2100, 1X Kingston 256MB DDR-SDRAM PC2100
    Harddisk: Seagate 40GB, 7200 rpm + Maxtor 160GB, 7200 rpm

• lidt forvirrende tråd...
    topic hedder: "er den det værd?"

og i tråden spør du: "hvad er chancen for at få den?"

om den er det værd må du jo selv bedømme... jeg har selv den regel at jeg ikke køber noget over 1000kr medmindre det er noget jeg virkelig vil bruge i lang tid. tit er det jo sådan at man ser noget hvor man tænker: "WOW! den skal jeg bare ha!" ligegyldigt hvad den koster. så bruger man det i en månedstid og så bliver det kedeligt. så har man måske brugt 5000kr på en ting som man kun havde glæde af i en kort periode.

chancen for at få den... hmmm.... jeg har ingen anelse. :rolleyes: (btw. et lidt underligt spørgsmål syntes jeg)

PS:

vi ses imorgen frodi :)

hilsen Mathias

• kig i den blå efter en komplet hvis du er førstegangs køber til sådan et svin..

eller så henvend dig i din lokale modelflyve klub :)

hvis du køber en brugt (helst af en heli-nørd) så er du fri for selv at skal til at samle og justere pisset...

http://www.rcmart.com

EDIT: Linkfix

• Hvis du aldrig har fløjet sådan en før, skal du måske overveje at kom til noget træning i den lokale klub (hvis der findes sådan en) da det er ret svært!!

• Det skulle efter sigende være lige så (hvis ikke sværer) svært at flyve en RC helikopter, som det skulle være at flyve den ægte vare.

En gut fra Ellehammer RC som var heli-pilot i Vandel har fortalt mig det engang.

Det tager meget lang tid at lære - så overvej det meget grundigt, inden du smider 7k efter noget som højst sansynligt vil ende i bål og brand på en stubbemark et sted.

Start i det små med f.eks. en el-svæver. Det gjorde jeg. De er rigtig stabile, og ikke for hurtige. El-motoren gør også vedligehold osv let, da det er meget arbejde for en nybegynder.

Jeg startede med sådan en her: http://www.hobby-world.dk/inde…Action=VisVare&VareID=915

Løb dengang op i ca. 3500kr
    inkl. fly, kontroller, modtager, servoer, batterier og hele svineriet.

Oprindeligt indlæg af Mazie
    Hvis du aldrig har fløjet sådan en før, skal du måske overveje at kom til noget træning i den lokale klub (hvis der findes sådan en) da det er ret svært!!

fuldstændig enig....har en et familie medlem som flyver med heli....har været med ude at kigge et par gange. Han siger det tager lang tid at lærer at flyve med heli...især når helikopteren kommer flyvende imod dig selv...så er det hele jo modsat :crazyeyes:
    Bare at flyve den væk fra dig selv er svært nok...så prøv den anden vej.... :evil:

------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

------------------------------------------------------------------