Jagten på røde oktober


  • ~2000 så vidt jeg husker ... ;)


    Hvis man ganger det med et par millioner husstande som der jo nok er i DK ... Så bliver det jo MANGE penge .... Som DR jo egentlig godt kunne sende noget ordenligt for ... ;) .... Det var min pointe ...


    og for de ~2000 kr kan man leje ~200 film i Blockbuster hvis det skal være "farvorit"-film som jo er ældre film.... Som DR sender ..... Som så giver ~16 film om måneden .... og nu regner vi at man kun er EN person/husstand .... Hvad så når man ganger det op ? .... DR betaler jo ikke 2 millioner gange hvad jeg betaler i blockbuster når de vil sende en film bare fordi der er 2 millioner gange flere der skal se filmen .... Ja, det er dyrere end blockbuster, meeeen....


    Men lad os endelig smide pengene væk på udsendelser som albanske træskoarbejdere der har svært ved at finde et ståsted i tilværelsen... :boxed:


    Stoppe med at betale licens ? ... Må man jo så ikke hvis det er helt rigtigt ... Ved ikke hvorfor for kan nu SNILDT undværre DR..... Men det jo nok fordi at staten er forpligtet by law til at opretholde én tv-kanal i tilfælde af krig eller noget bullshit i den retning ... Ved ihvertfald at det er tilfældet med DR er det har deres sjove lille kill-switch.... :))

  • Jeps Du har stortset ret.


    Men min pointe var at:


    Du betaler ~2000.. Lad os sige det.


    Og du får ~5 film om dagen i ~30 dage som der rundt regnet er gennemsnits dagene er på et kvartal.


    Så får du altså ~450 film i kvartallet. Og hvad koster en film at leje på Shell, hvor jeg lejer film når det nu endelig er? ~30 kroner


    Det er så 450*30= ca. 13500 kroner pr. kvartal for at få NOGENLUNDE samme underholdnings værdi i teorien.


    Så vil jeg nu hellere have betale TV-licensen på 2K ;)
    Det var min pointe?..


    EDIT: Er helt enig i at noget af det der bliver sendt er noget være gylle, men DR1, DR2 samt TV3 og TV4 osv er jo nødsaget til at sende noget til enhver smag. Da de jo MILDEST talt har et bredt publikum


  • I den teori at det ikke er billigere når man er mange ( ... mange husstande ... ) ... som det jo så er .... Så den teori duer jo ikke ... ;) ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JacobHansen
    Ikke forstået?


    Det jeg skrev lidt længere oppe med mængderabat .... Derfor kan man ikke sammenligne det med blockbuster ... ;) ..... og det gælder jo kun DR/DR-2 og vist delvist TV2 .... Ikke alle de andre kanaler da jeg jo betaler dem via mit kabel-TV.


    Ja, DR er nød til at have en bredt udvalg ... Eller PRØVE på det ihvertfald .... Men hvis de ikke kan lade være at genudsende alt, så kunne det jo være man kunne fylde den sendetid med noget som folk ikke havde set masser af gange ... og så er vi så tilbage til hvor jeg startede... :boxed:


    TV-Licensen er en joke ... Den koster mere end mit kabel-TV og der får jeg i det mindste MASSER af kanaler for mine penge .... Hvor bliver min licens af ? ... Kan jo ikke være rigtigt at der ikke er penge til at sende noget nyt istedet for genudsendelser og gamle programmer / film....

  • Det har du ret i..


    Men ved du hvorfor de genudsender det?
    Fordi folk bliver ved med at se det, det er jo seertal som de vil have.


    Der er "vel" kun omking 20000 danskere der er irreteret over det. Resten ser dem bare, uden at brokke sig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JacobHansen
    Det har du ret i..


    Men ved du hvorfor de genudsender det?
    Fordi folk bliver ved med at se det, det er jo seertal som de vil have.


    Der er "vel" kun omking 20000 danskere der er irreteret over det. Resten ser dem bare, uden at brokke sig.


    Skræmmende nok, men du har jo nok ret i det ... Men betyder det at danmarks radio skulle kunne slippe afsted med at genudsende fx. "busters verden" 5 gange om året fordi 80% af deres seerer er over 70 og senile, så de tror det er en ny film hver gang ?... :boxed:


    Der burde være en lov imod genudsendelser ... Det er jo faktisk fusk når en TV-kanal som DR der er betalt af os går ind og siger "vores overskud er for lille, nå men så genudsender vi bare noget vi har på lager så vi kan spare nogle penge" .... :boxed:


    Der er jo en grund til jeg bogstaveligt talt godt kunne finde på at pisse på en licens-mand ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MJO


    Tro mig den kan slet ikke måle sig med Airforce One og Die Hard: Mega Hard (Dk titel)
    De to kører nærmest i loop på tv3 og 3+


    Apropos Die Hard With a vengance (Mega Hard), gæt hvad Tv3 sender iaften :D Man skulle tro de ikke havde andre film at vise.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DanielAndrewLowe
    Apropos Die Hard With a vengance (Mega Hard), gæt hvad Tv3 sender iaften :D Man skulle tro de ikke havde andre film at vise.


    HeHe ... Ja, den er også en genganger ... :boxed:


    " Final Destination " er sgu heller ikke helt ukendt i dansk TV .... Kommer igen i aften ... :boxed:


    Sad lige og kiggede lidt ...."Virtuosity" som var der i går kommer igen i aften .... :boxed: .... Skuuuuumelt...