ZoneAlarm i netværk?

  • Jeg har installeret ZoneAlarm på vores "server", som kører Win2k professionel. Når den nu står for distributionen af internettet til resten af LAN'et, som består af 3 computere, går det jo ikke at undvære elementært software såsom firewall og antivirus.


    Problemet er bare, at når ZoneAlarm er aktiv, kan fx min computer ikke komme på internettet. Jeg har tilføjet min IP-adresse som Trusted (og har også prøvet som Internet), og jeg har tilføjet et range, men ligemeget hjælper det.


    Det er først, når jeg lukker for ZoneAlarm, at jeg kan komme på nettet. Men det er jo ikke en holdbar løsning i længden - at køre uden firewall.


    Jeg har tidligere brugt Norton Firewall, men den brugte uhyrligt mange ressourcer...

  • Jeg ville da anbefale Norton Firewall. Det kan godt være at det trækker en del ressourcer, men hvis det kører på serveren, går jeg da ikke ud fra at den laver så meget andet så det skulle give problemer. Eller tager jeg fejl?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Har du prøvet at læse i ZoneAlarm manual'en ?


    Gå ind i ZoneAlarm mappen, videre ind i Help-mappen og dobbelt-klik "zaclients" ikonet - vælg "Networking with Zone Labs security software"...bare til at starte med...