TCP/UPD porte

• Jeg har for nylig skiftet internet udbyder, vores bolig forening har fået noget der hedder Cirque, det fungere nemt og enkelt ved at man plugger cablet direkte fra stikket til netværks kortet.

Hvordan kan jeg se hvilke TPC/UPD prote jeg kan bruge?

har kigget på my networks og snakket med Cirque, men de siger blot at det ikke er noget de giver support på, er der nogen programmer der kan fortælle hvilke porte man kan bruge?

• Fed tråd btw ... Du skal finde ud af hvilke porte dit såkaldte " NET CLIENT PROGRAM " bruger, men vil ikke sige hvad det program hedder ....

Du ved ikke om der er en firewall på systemet som der jo MÅ være et sted hvis det ikke virker ...

.... wow ... :)) :crazyeyes:

PS. Har slettet mine indlæg i denne tråd for det er vist spildt når man snakker i ØST og du hører i VEST ... :))

Oprindeligt indlæg af Snuff
    så tag lige og slet den sidste også, så jeg kan starte på en frisk, iøvrigt burde navnet på programmet ingen betydning have

Er sgu LIDT svært at finde ud af HVILKE porte et program bruger hvis man ikke ved HVAD programmet hedder ... Ved ikke om du helt ved hvordan det hænger sammen, men lyder tydeligvis ikke sådan.

MSN bruger fx. bl.a. port 1863 ... Hvis man skal hjælpe en med at finde ud af hvilken port MSN bruger, så er det jo rart at vide at det er MSN det drejer sig om .... Ellers er det jo umuligt at finde ud af hvilke port programmet bruger ... Hvis du forstår DET ... 8)

Men det gør jo ingen forskel så længe du ikke aner hvor der sidder en firewall og hvordan du kan vide hvilke porte der er åbne i den ... og om du har mulighed for at få åbnet nogle porte i den ... eller om du kan ændre programmet så det bruger porto som er åbne i forvejen ...

.... Kort sagt ... Du får denne smiley ... :]

• Måske du skulle nøjes med blot at læse sidste del af min første post, så kan du se at jeg blot efterspørger nogle programmer der kan fortælle det.

anyway, slet venligst resten af de posts, du har tydeligvis intet fornuftigt at sige om det her.