Hej jeg har lige købt en nokia 6230 samt en cubix bluetooth usb ting, men har problemer med at overførre musik til telefonen (den genstarter bare telefonen) Nogen der ved hvad problemet kan være plz skriv
-
-
Det lyder godt nok underligt. Dog har jeg hørt om andre, som heller ikke kan få deres N6230 til at virke med bluetooth-enheder. Desværre har jeg ingen bluetooth-enheder, så jeg har ikke selv prøvet på min N6230.
Måske ved Torque, som også er bruger herinde, noget om det ...
-
oki prøver er skrive til ham
-
Du kan selvf. også spørge på mobildebat.dk ... De ved ret meget derinde
-
Somregel ligger problemet i, at Nokias nye Connection Manager ikke kan genkende driverne som fulgte med din USB-dongle.
Men prøv ellers dette.
1. Tænd for bluetooth på din N6230
2. Gå ind i kontrolpanelet i windows, og klik på 'Nokia connection manager'
3. deaktiver først Bluetooth, ved at fjerne fluebenet under 'bluetooth'
4. Aktiver nu bluetooth igen, ved samme flueben.
5. Prøv at synkronisere, overføre billeder, beskeder osv for at se om forbindelsen nu virker.Hvis det stadig ikke funker, er det fordi den er helt gal mellem Nokia connection manager og driveren. Prøv at pille Donglen ud, og afinstallere driveren. Sæt nu donglen i igen, og lad XP/2000 installere den selv, vha dens egne drivere. Så burde det køre.
Men generelt, vil jeg anbefale (hvis du KUN vil bruge den til MP3, og ikke synk osv) at du køber dig en MMCkort-læser, og kopierer filerne direkte over på kortet istedet. Overførselshastigheden via Bluetooth er ikke noget at råbe hurra for, så hvis du skal fylde et 256MB MMC-kort, er det lidt af en projekt.
Håber du kunne bruge det til noget
-
Connection manageren ser således ud
-
det vil jeg lige prøve (damn den tager lang tid om at fjerne fluebenet der hvor du skrev)
-
torque den fryser programmet når jeg prøver at fjerne flue benet
Link til en MMC kort læser?? -
-
så har jeg bare lige spildt 360 kr
-
den der har os kun usb 1 så går det vel lige så langsomt som BT??
-
Oprindeligt indlæg af tot0802
så har jeg bare lige spildt 360 kr
Ja, det stinker. Men du kan helt sikkert få dit bluetooth til at virke. Har du prøvet af hive den ud, afinstallere driveren og installere den vha windows' egne drivere?
Jeg mener, jeg bruger selv min MMC-kortlæser til at overføre MP3. Bluetooth bruger jeg til at synkronisere kalenderen, tage backups osv osv.
Så på en måde, har du jo ikke spildt dine penge - hvis du altså vil bruge de øvrige features
-
den der har os kun usb 1 så går det vel lige så langsomt som BT??Overhovedet ikke. Hastigheden er meget hurtigere end BT - har noget at gøre med den hastighed telefonen kan skrive til kortet på.
-
er igang med at uninstall drivers nu også se det er dumt at installere pc suiet? jeg syntes det fucker lidt for meget ...
-
er igang med at uninstall drivers nu også se det er dumt at installere pc suiet? jeg syntes det fucker lidt for meget ...Du skal bruge PC-suite til al overførsel via BT, desværre - vi kan hurtigt blive enige om, at PC-suite sutter r*v. Det gør de allesammen - uanset mobilmærke.
-
kan det være min usb 2 der ødelægger det ? altså i mit motherboard?
-
kan det være min usb 2 der ødelægger det ? altså i mit motherboard?Kan jeg ikke forestille mig. Somregel er det driverne der ikke passer ordentligt sammen. Den software der fulgte med min dongle, var virkelig ringe - og ufattelig ukompatibel med XP.
Jeg tror dit problem ligger samme sted. Men det er selvfølgelig ikke sikkert. Bluetooth er noget sært noget at få op at køre, da næsten alle producenter bruger forskellig software til styring af dette. Derfor er det en god idé at installere den vha. windows' egne drivere - da Nokia Connection Manager uden probs kan genkende dem,.
-
hvis jeg tager min lille 54mb's cd ud fra cubix BT så mener jeg ikke windows kan finde nogen driver
-
det kunne den ikke
-
Weird... Kan ikke umiddelbart hjælpe dig. Sorry.