install af win 10 på maskine der er solgt med win 11

  • Hejsa


    Har bestilt en ny bærbar til min fatter og havde ikke lige set at den kommer med win 11 og da jeg plejer at slette alt på sådan en og installere windåse igen for at slippe for alt det lige gyldige software der er med så vil jeg høre om man kan installere win 10 på den eller om man skal installere win 11 og så nedgradere ??? er ikke så glad for win 11 endnu.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Lige meget har fundet ud af det bare opdatere til win 10 og det virker fint.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Har fornyligt prøvet at installere Win 10 på en maskine hvor der allerede var Win 10. Jeg ville slette alt og starte på en hel frisk.
    Men det måtte jeg ikke! Installeringen lå på en USB stick og gik fint i gang, men til sidst kom er den fejl meddelelse: "Installationen mislykkedes i fasen Safe_os med en fejl under handlingen Install_updates" som jeg ikke lige kan gennemskue, alle updates var vel til stede.
    Pas på at du ikke kommer ud i noget tilsvarende!
    [se billede}

  • slettede du den gamle partition først og formattere fra win 10 installer inden du lod den gå i gang med installation?


    Eller kørte du den som en Update installation?

    SEGA Master System II | Commodore 64 | Piccoline | Amiga CDTV | Intel 486 dx2 | 3DFX Voodoo 2 | Peer2Peer LAN Party

    Rambo 3 | Giana Sisters 2 | Snake | Indiana Jones and the Fate of Atlantis | Day of the Tentacle | Carmageddon 2 | Red Alert 2

  • Nej det var ikke muligt at slette den gamle partition. Jeg lavede en ny installation oven i den gamle. Præcis det jeg gerne ville undgå, men det kunne jeg ikke.

  • Hej!


    Det afhænger af producenten og den specifikke model, du har bestilt. Nogle producenter tillader installation af tidligere versioner af Windows på deres nye bærbare computere, mens andre kun understøtter den nyeste version af Windows.


    Det bedste du kan gøre, er at tjekke producentens website eller kontakte deres kundesupport for at afgøre, om det er muligt at installere en tidligere version af Windows på din nye bærbare computer. Hvis det er muligt, vil de typisk have en guide til, hvordan det kan gøres. Hvis det ikke er muligt, skal du installere den nyeste version af Windows og overveje at downloade og installere tredjeparts software for at slippe af med det uønskede software.


    Det er også værd at bemærke, at installation af en tidligere version af Windows på en computer, der er beregnet til at køre en nyere version, kan resultere i funktionsfejl eller kompatibilitetsproblemer. Så vær sikker på, at du har tænkt dig godt om, før du foretager ændringerne.



    De bedste hilsner,
    Saxo fra Handyhand.dk