Hjælp til KVM switch, multi skærm

  • Hej


    Er der en der kan hjælpe mig med at finde det rigtige stykke hardware?


    Situationen er at jeg har fået en ny arbejdscomputer. Den passer desværre ikke med min nuværende switch herhjemme. Hvilket er okay, da min nuværende switch trænger til udskiftning alligevel (stor klods af ældre dato). Jeg ønsker at kunne switche imellem min arbejdscomputer (på hjemmearbejdsdage) og min private computer. Så man er fri for alt bøvl med kabler mv. når jeg engang imellem arbejder hjemme. Jeg har to skærme, som jeg ønsker skal kunne anvendes på begge computere.


    PC 1, stationær: Har HDMI + VGA udgang.

    PC 2, laptop: Har USB-C + HDMI udgang + USB-C.

    Skærm 1: Har DP, HDMI, VGA udgang.

    Skærm 2: Har DP, HDMI, VGA udgang.


    Jeg har mulighed for USB-C udgang på PC 1 stationær, ved at konvertere et af mine USB 3 stik til et USB-C (USB 3 til USB-C adapter).


    Jeg er åben overfor at PC 2, laptop, kan sættes i en USB-C dockingstation, hvorfra der så er trukket kabler til en switch. Jeg håber at kunne finde en løsning der ikke lander på en switch i flere 1000 kr. klassen, men jeg er med på at det er besværliggjort af de begrænsede udtag på PC 1 (stationær), hvorfor jeg selv har forsøgt at finde en USB-C løsning, men er meget usikker på om jeg finder noget der kan bruges.


    Der skal selvfølgelig også være plads til 4 USB eller deromkring. Mus, tastatur plus det løse.


    Den bedste løsning jeg har fundet er denne, som er en ren HDMI løsning:

    https://www.av-cables.dk/hdmi-…esktop-switch-2-vejs.html


    Men jeg tænker om der er en USB-C løsning som jeg ikke selv kan få øje på.

    Eller et billigere alternativ til dem HDMI løsning jeg selv har fundet (foroven).

    Jeg synes det bliver svært når man skal fastholde 2 skærme.


    Enhver hjælp værdsættes.