Hvornår kan vi forvente M1 niveau ydeevne / watt fra en AMD eller Intel CPU

  • Har testet en M1 Macbook Pro og sammenlignet med min i7 Surface Book 3 15 inch og en i9 8 core 10885h Hp Envy 15 (Lifelong windows user). Sammenfattende ser Intel-processorer ud som en relikvie fra endnu et årti sammenlignet med M1, som generelt er hurtigere og bruger drastisk mindre strøm.

    Dog har jeg brug for windows til mit arbejde, så det er nødvendigt at holde mig til x86, og Mac'en er bare for irriterende til at bruge fra et softwareperspektiv. Jeg foretrækker også Windows-grænsefladen, da Mac OS har ret dårlig vindustyring og multitasking-funktioner. Men pludselig virker alle x86-processorer seriøst forældede sammenlignet med M1 fra et perf / w-perspektiv. Sikker på, at du kan få højere ydeevne fra x86 nu, men med drastisk højere strømforbrug - dette oversætter ikke til en god oplevelse i mobile bærbare applikationer på grund af dårlig batterilevetid, masser af varme, høje fans, store strømsten osv.

    Har du nogen tanker om, hvornår vi kan se noget konkurrencedygtigt fra x86? (hvis nogensinde). Synes dette er et reelt skridtændring i branchen.

  • Ydelse skal måles pr. time og ikke pr. Watt ,,Med mindre at elregningen ikke er betalt der hjemme eller på din arbejdsplads

    M1 mangler desuden SMT (hyperthread) eller CMT (AMD udgave af hyperthread )

    og kan kun måle sig på single core ydelse ,og er derfor ikke hurtigere , end Intel og AMD til noget som helst ! hvis der er strøm i kontakten !^^