Ingen boot ved første "tænding"

• Hej allesammen

---

For et par mdr. siden begyndte min pc ikke at boote når jeg tændte den. Først var det en gang i mellem, men nu er det hver gang jeg tænder den at der er problemer. Når jeg tænder på powerknappen bliver strømmen tændt, blæsere og rgblys starter men ingen bib-lyde og intet signal til skærmen. Windows og bios starter slet ikke op. Hvis jeg trykker på powerknappen igen, slukker pc'en med det samme - der er altså ikke de 3 sekunders ventetid som hvis man laver forced shutdown når alting er bootet. Tænder jeg så på powerknappen igen starter alting op normalt og der er ingen problemer. Jeg kan altså sagtens tænde den men jeg skal altid tænde, slukke og så tænde igen. Når først den er bootet har jeg altså ingen problemer. Hverken i spil eller andet.

Er der nogen af jer der har en ide til hvad der kan være galt? Min tanke har været at systemet har for lidt strøm, men PSU'en kan levere 1000w hvilket burde være rigeligt.

Mit system (de vitale dele er fra dec. 2017):

---

Windows 10

Dell 25" Skærm UltraSharp U2520D - Sort - 5 ms

AOC G2590FX 24,5" Full HD 144hz

Fractal Design Meshify C Miditower ATX

Corsair HX Series HX1000 Strømforsyning - 1000 Watt - 135 mm - 80 Plus Platinum

MSI A320M BAZOOKA Bundkort micro-ATX Socket A

AMD Ryzen 7 1700X CPU - 3.4 GHz - AMD AM4

HyperX Predator DDR4 8 GB DIMM 288-PIN 3000 M

HyperX Predator DDR4 8 GB DIMM 288-PIN 3000 M

ASUS Dual series GeForce® GTX 1060 OC edition 3GB GDDR5

Samsung SSD 830 series 128GB

Kingston SSD A400 240GB SATA6

1 HDD

Logitech MX Keys Advanced Wireless Illuminated Key

Logitech G502 HERO Gaming Mus

Razer Mamba Tournament Edition

1 Phanteks RGB light strip