Ny skærm - buet? flad? gaming? redigering?

  • Hej alle kære Tweakere, derude i det ganske land!


    Jeg står og vil erhverve mig en ny skærm :idea:


    Der er et par krav:

    min 24"

    min 144 hz

    maks 1ms

    maks 3000 +- kr


    der hvor jeg står og træder vande er at jeg både redigerer videoer, samt spiller cs:go

    Jeg har en forkærlighed for en lækker 21:9 buet skærm, men er dette muligt at spille counter-strike med? trods det er lækkert når der skal redigeres film? eller er en flad skærm bare lækkert, eller måske en buet 16:9?


    Det skal siges at mit Cs niveau ikke er særlig højt (endnu :razz:)


    Gerne erfaring fra jer, og hvad i har spillet / redigeret med


    // Tunfisk

  • Jeg kender flere der spiller CS "seriøst", og de sværger alle ved flade paneler, lav opløsning og næsten minimale settings.

    Personligt lægger jeg overhovedet ikke mærke til kurven på min 32" skærm fra AOC efter en uges tid brug.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Noget jeg bed mærke i da jeg skiftede mine 2x24" ud med en ny 32" buet skærm er at alle horisontale linjer er buede.

    Linjer vinkelret på øjet er selvfølgelig lige, men over og under dette punkt vil fremstå med den bue der er i skærmen, det er i mine øjne ikke optimalt til billede/video redigering. Faktisk er det kun i spil hvor jeg ikke ligger mærke til det.