Buet eller ikke buet skærm

  • Jeg har jo haft en Samsung 27” skærm i et par år nu. Den er rigtig fin. Har dog set på en Samsung 32” skærm, og de ser rigtig fine ud. Kan se, at de skærme som er buet er populære. Jeg spiller dog ikke så meget. Måske et par gange om ugen. Ellers bruger jeg primært skærmen til at arbejde og høre musik på. Læste at de buede skærme ikke var så gode til det.


    Tænker I så, at jeg skal vælge en normal flad skærm. Den kan vel også godt bruges til at spille på, når jeg ikke spiller så meget.


    Har I også nogle forslag til en skærm. Den må gerne koste under 3000kr. Har et lidt stramt budget for tiden. Min grænse ligger i hvert fald på 3000kr.


    På forhånd tak for hjælpen.

  • Jeg har en 34” buet, som er rigtig god til både arbejde og spil, hvoraf det primært er det første den bliver brugt til.

    Jeg var selv betænkelig om det ville være underligt med buet skærm, men mærker ingen forskel.

    Jeg gætter på, at når man kommer op i de brede størrelser, så giver det faktisk et bedre billede med buet skærm, fordi dens pixels får den rigtige lysstyrke og farver i forhold til at pege i den rigtige retning mod dine øjne.

    Du kender måske det med, at man ser en pc skærm fra siden og så er billedet ikke lige så farverigt som forfra.
    Igen, det er et gæt, så hvis der er nogle med mere nørdet viden, så skyd endelig min teori ned :-)


    Jeg er dog glad for, at jeg to skridtet fra to mindre skærme ved siden af hindanden til en stor. Dejligt ikke at skulle alt+tab mellem vinduerne, når man arbejder.


    Jeg har ikke lige bud på hvilken skærm du skal købe, idet min er et par år gammel efterhånden, så jeg er ikke med på det nyeste. Tag dog en tur i Elgiganten, Power eller hvad der nu er i nærheden og få et indtryk af størrelserne og hvordan det virker for dig med buet/curved. Det er nu meget rart at se skidtet inden man kaster penge efter det...

    SEGA Master System II | Commodore 64 | Piccoline | Amiga CDTV | Intel 486 dx2 | 3DFX Voodoo 2 | Peer2Peer LAN Party

    Rambo 3 | Giana Sisters 2 | Snake | Indiana Jones and the Fate of Atlantis | Day of the Tentacle | Carmageddon 2 | Red Alert 2