Kan ikke se/boote fra ny NVME disk.

  • Hej folkens,

    Jeg sidder her på min telefon da min stationær driller efter en opgradering.


    Jeg har for nogle dage siden opgraderet til NVMe og det har virket fint. Men her idag skulle jeg boote op og den kan ikke finde min NVMe SSD.


    Den kom ind til login skærmen men havde konstant stutter, som om det kørte ved 5 FPS.

    Og jeg kunne ikke komme ind på PC'en. Så slukkede jeg og tændte igen lige siden har jeg ikke kunne se NVMe'en. Den kunne ikke automatisk reparere og er nu fanget i et loop hvor den bare siger den ikke kan reparere den og jeg kan ingen diske se i BIOS (jeg kan se Sata diskene når jeg sætter dem i).

    Hvad kan der være gået galt? Har mistænkt min PC for at drille tidligere, men har aldrig prøvet hvor det slet ikke blev normalt efter genstart.


    Ting jeg har prøvet:


    Har prøvet reset BIOS.

    Har prøvet at tage de gamle sata diske ud. Har prøvet at lege med CSM indstillinger både slå det fra og til.


    Jeg kan slet ikke se disken som det er nu.


    Håber der er nogen klogere der kan hjælpe! Vil nødigt installere Windows på en harddisk...


    PS. Opdatere min signatur så man kan se hele systemet der.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg antager at du har dit grafikkort i samme port som hidtil .Så du ikke kommer til at dele kanaler med din nvme

    pil din nvme ud

    start bundkort op

    load standart opsætning

    luk ned og isæt nvme

    start pc og gå i bios

    nu vil jeg håbe du kan se den

    din stuttering " KAN " skyldes et stik som ikke har god forbindelse

    selv en blæser kan gøre det

    dit bundkort har kun 1 nvme port så hvis det heller ikke virker

    må du prøve din nvme i et PCIe kort .Hvis du har et sådan:)

  • Jeg har mit grafikkort i det mellemste slot altså det kører x8.
    Men jeg har ikke prøvet at starte uden disk og reset bios. Det får jeg lige prøvet!

    Er bange for der er et strøm problem men om det er bundkort eller PSU kan jeg ikke regne ud.

  • Så fik jeg lige en ny konto fra telefonen wups!

    Nå jeg prøvede og der skete ingenting. Jeg tænker jeg må sende den rettur og håbe den bare er DOA. Ellers må jeg igang med den helt store tur med køb af bundkort/strømforsyning. Satme være ærgeligt hvis det var PSU'en.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Nope det havde jeg aldrig oplevet før NVMe disken.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Ja jeg har aldrig brugt M.2 stikket og umiddelbart har jeg behandlet det pænt hehe.

    Og ja ingen problemer med SATA.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Resurface forbindelsen til bundkort er mit bedste bud.

    Lyder som en DOA hvis det næsten kun lige er blevet sat i.


    Ønsker alt held med at få systemet op at kører igen.:9xo


    :offtopic:

    Har ikk den store erfaring med Crucial SSD'er, men kan varmt anbefale Corsairs MP510 og generelt Samsung's 9xx Evo (Plus) og Pro serie SSD'er - har ikke set mange der fejler, de har generelt god levetid og noget højere datahastighed sammenlignet med Crucial P1.

    Desværre kommer det os med sin pris, Samsung Evo 970 og Corsair MP510 på 1Tb ligger lige omkring 1500 - de kan fås billigere på ebay på en god dag, men i disse tider går der nok ekstra tid ift. levering ;(

    Husker MP510 som noget billigere i starten af året!:pinch:

  • Ja min kammerat købte en 1Tb Mp510 for det samme jeg gav for min P1(900kr). Men han købte til blackfriday hvor jeg ikke havde en forfærdelig masse penge.

    Jeg har tænkt over levetiden på den P1, men 200TBW svare til en geninstallation af COD:MW(100Gb) 1 gang om dagen i 5 år. Så tænker ikke jeg får det opbrugt ligegyldig hvad jeg ender med at lave :)

    Jeg syntes ikke rigtig jeg får så meget ud af at give 60-70% ekstra for 1500Mb/s ekstra. Det er bare til spil og windows så 2000Mb/s burde være rigeligt fint :D

    Umiddelbart er jeg lidt bange for det er en fejl strøm i min PC så jeg prøver at skifte CPU/motherboard inden jeg prøver at installere en ny NVMe. Og hvis det så virker med nyt bundkort/ CPU er jeg ret sikker på det er motherboard der er dødt.

    Så begynder jeg nok at samle en ekstra PC til fejlfinding og lir ;)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Mit system er 3 år gammelt efterhånden, at bruge 2200 på en værdig upgrade er billigt sluppet. Jeg kan godt mærke den CPU er min akilleshæl. Og med den skærm jeg har, kan jeg fint bruge de 10-20% ekstra frames :)
    Fandt et 570x Asus TUF til 800 så jeg slipper billigt på det plan. Mit 370x er gammel 1. generations sager. Fint kort, men jeg kan heller ikke køre mine RAM mere end 3000mhz. Med det nye kan jeg nok overclocke til 3400 med samme CL.

    Jeg tror nemlig også der er en strøm/jodforbindelse der driller. Har periodisk noget støj i mine lyd inputs.Jeg har købt en 650W Corsair TX for 200kr et års tid siden. Har coilwhine men virker som det skal.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb