Mærke vs. pris

  • Jeg spår at dette emne kan få nogle til at udtrykke sig passioneret eller med stor overbevisning. Jeg anmoder derfor på forhånd om at man udviser respekt for hinandens forskellige holdninger. :)


    Jeg er nysgerrig om hvordan andre forholder sig til mærke vs. pris.


    Eksempel:
    Jeg har altid været en stor fan af ASUS. Jeg har været glad for deres kvalitet, holdbarhed, BIOS etc.
    Derudover kan jeg, ud fra et æstetisk syn, godt lide det fysiske design af deres hardware.


    Dette leder mig til at jeg godt kan finde mig selv i en situation hvor jeg er villig til at betale mere for dermed at have et mere strømlinet build ift. mærke. Fx Corsair + ASUS.


    Er der andre der har det på samme måde? Eller er nogen af jere meget mere styret af lavpris så I opnår højest mulig ydelse per krone?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg er nok styret mere af ydelse fremfor udseende og mærke, prisen er jeg, som sådan, lidt ligeglad med.


    Når jeg køber hardware, så forventer jeg, at ydelsen lever op til den pris, som jeg har betalt, alt andet er komplet ligegyldigt i mine øjne.
    Lige modsat af Berleburg, så får jeg aldrig igen Asus eller Corsair i nogen af mine maskiner, grundet meget dårlige erfaringer med begge mærker.


    Bundkort har jeg valgt igennem flere år enten Gigabyte eller MSI, da de har levet op til de krav, som jeg stiller.


    Cpu: Der vælger jeg helt ud fra hvor jeg får den ydelse i forhold til pris, som jeg forventer. Jeg er hverken mere til det ene mærke fremfor det andet.


    Ram: Igennem de sidste år har første valg været G.skill ellers har Mushkin, Patriot, Crucial været på banen osse.


    SSD: Der er det udelukkende prisen, garanti og medfølgende software, som afgør hvad jeg køber, hastighed(teoretisk) er jeg komplet ligeglad med.


    Ang: RGB belysning som desværre er kommet ialt til computeren nu om dage, er i mine øjne, noget som fanden har skabt i vrede. Jeg blev konfirmeret i 1979 og der hørte sådan noget komplet ligegyldigt lysbavl til.
    Vil du endelig have lys i din maskine, så frem med loddekolben og lav det selv, det har jeg respekt for, men en konformationsmaskine, når man er over 50, det er fesent i mine øjne og 40 år for sent.
    Jeg har godt nok lys i mit bundkort, da det er fuldstændig umuligt og købe et bundkort hvor det ikke er bygget ind i, men heldigvis kan det slukkes, ganske som med keybord og mus.


    Det var så lige mine 2 cents og mening om det :rules: .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Enig. Der er selvfølgelig grænser, men jeg ender ofte med at give mere for at få de æstetiske detaljer. Jeg oplever så, at kvaliteten er bedre, hvilket sikkert ikke nødvendigvis er rigtigt. Til gengæld skifter jeg ikke ud så tit. Min næste maskine skal være et tivoliland af RGB og jeg har lige givet 700 ekstra for at skifte fanerne i maskinen ud med noget, jeg opfatter er det helt rigtige.


  • Jeg er helt enig, om end jeg godt kan lide en smule lys i en Windows rig, uden at den kan ses fra månen.

  • Asus og EVGA er to mærker som jeg gerne betaler mere for. Ellers vælger jeg det som har bedst ydelse til pengene. Asus pga. deres bios/byggekvalitet og EVGA for deres kundeservice.


    RGB har jeg personligt ikke noget i mod (medmindre vi snakker RGB på en stol/skærm osv.) Det giver dig muligheden for at vælge dit farve tema og skifte når du har lyst. RGB på bundkort har haft den effekt at bundkort er stoppet med at blive guld/blå farvet og i stedet fået mere neutrale farver, som passer med alt. Så for mig er det en win win situation.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • maerke for mig et et stor ligegyldighed.
    jeg koeber produkter ud fra dets pecification og hvordan det klare sig I test
    jeg har dog haft en hel del abit bundkort tilbage i tiden pga de altid kom ud med bedre specs end asus til en lidt lavere pris.
    for tiden ser det ud til at vare gigabyte og asrock jeg har hold mig til.
    mens f.eks var jeg ret glad for ecs k7s5a bundkort da de kom frme. de var billig og havde det hurtigeste chipset paa market.
    OC mulighed var begraenset i dne officielle bios men modifire bios gav en rimelig god oc muligheder
    jeg bygged enormt mange maskiner med disse bundkort
    heg bruger heller aldrig marker speciifc software. sasoem asus AI suit osv osv.
    men mere neutrale programmer soms f.eks speedfan
    jeg finder alitd det softwre der kommer med fra f.eks bundkrot producetner til at vaere haabloest bloated