Ny i Danmark. Forventninger til black friday.

  • Hejsa,


    Jeg har for nylig flyttet til DK. Jeg ved ikke, hvad jeg kan forvente fra Black Friday.
    Jeg ønsker at lave en komplet build, skal jeg forvente gode tilbud eller skal jeg bare bygge nu ?


    Hvad har været jeres erfaring fra sidste sæson?


    Tak for hjælpen :)

  • Black Friday sidste år var totalt skuffende syntes jeg. Den eneste gode deal jeg fandt var mit sennheiser game one headset til 680kr eller sådan noget. Ud over det var der ikke rigtig noget vildt, så jeg har allerede sat mine forventninger lave for dette år.


    Jeg står selv og er ved at samle dele sammen til at bygge nyt rig, men ved sgu ikke rigtig om jeg gider vente. :S

  • Det er yderst sjældent, at der er lige så vilde tilbud som i USA.
    Jeg tror at tilbuddene ligger på max 60%.


    Og det er typisk på "EOL" produkter der bare skal ud alligevel. Tror sgu aldrig de har været over en 10-15% på nyere produkter. Omkring 20-30% på lidt ældre ting.- :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • enig i at det var fesent sådste år. Jeg fandt kun ét godt tilbud, og det var på Webhallen.dk og det var åbenbart så godt at de ikke havde varerne på lager alligevel. Det var de så venlige at fortælle mig EFTER Black Friday var stoppet.


    Hvis du skal bygge, så gå i gang nu. Det kan være man kan finde en skærm eller fed mus til den tid...

  • Det er yderst sjældent, at der er lige så vilde tilbud som i USA.
    Jeg tror at tilbuddene ligger på max 60%.

    60% er sgu vild. 10-20% er mere realistisk ikke?

    Og det er typisk på "EOL" produkter der bare skal ud alligevel. Tror sgu aldrig de har været over en 10-15% på nyere produkter. Omkring 20-30% på lidt ældre ting.-

    EOL? End of life?..10-15% på nyere produkter er alligevel et 1000-1500kr besparelse når man snakker om et komplet build..

  • End of Life, ja.


    Rabat er ikke bare rabat. Hvis du ender med at måtte købe et dyrere produkt for at få f.eks. 10% rabat, end et der ikke er på tilbud (men billigere), bruger du stadigvæk flere penge. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Uden at ville lyde som en sur gammel mand, så er Black Friday bare endnu noget amerikansk vi har taget til os. Hvis rabatten bare var lige så stor som i USA, ville det være fedt. Jeg har endnu ikke købt noget fordi det var Black Friday, og kommer sgu nok heller ikke til det.
    Held og lykke med det :)



    Halloween er oprindeligt europæisk, hvis man lige gider læse lidt på historiebøgerne ;)
    Valetines Day har en lille smule med kristendom og romerriget at gøre, hvis man lige gider læse lidt på historiebøgerne. ;)

  • Halloween er oprindeligt europæisk, hvis man lige gider læse lidt på historiebøgerne ;)
    Valetines Day har en lille smule med kristendom og romerriget at gøre, hvis man lige gider læse lidt på historiebøgerne. ;)

    Okay okay, Ganske vist er halloween et udspring af en irsk/engelsk something. Maen Halloween i sin form og den måde det overføres til Danmark er ene og alene detailhandlens løsning på at tjene flere penge. Så han har sgu ret i lidt.

  • Okay okay, Ganske vist er halloween et udspring af en irsk/engelsk something. Maen Halloween i sin form og den måde det overføres til Danmark er ene og alene detailhandlens løsning på at tjene flere penge. Så han har sgu ret i lidt.



    Halloween er jo Allerhelgensaften og blev egentlig afholdt i DK indtil reformationen i 1770.
    Man afholder dog stadigvæk Allehelgenssøndag den første søndag efter Allehelgensaften.


    Men selve den materialistiske fejring af Halloween i DK er dog "ny" tradition, som startede i 1999