TEST: Corsair H60 120mm AIO 2018 Edition

  • [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2018/review/3252/large_front.png]


    Corsair har været i gang med at genopfriske nogle af deres ældre AIO kølerdesigns, og i den anledning tager vi et kig på 2018 udgaven af deres populære H60 120mm AIO. Er det bare en ny omgang maling, eller kan det tænkes at der er lidt at hente i ydelse med det nye design?


    Læs hele testen HER.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Købte H75 varianten der så vidt jeg kan se svarer til H60 blot med to fans. Men hold da op de kan larme igennem når man kører et Cinebench run. Så det i skriver med at blæserne dårligt kan høres selv under belastning det passer ikke. Jeg må også sige at jeg er noget skuffet over kun at kunne sænke temperaturen et par grader i CPU'en med H75 ifht. min Noctua luftkøler.

    Antec Solo II - Intel i7 4790K - Corsair H75 CPU køler - ASUS MAXIMUS VII RANGER - 16 GB DDR3 KHX 2400 RAM - ASUS GTX 1070ti 8GB - Samsung SSD850 EVO boot - Kingston 480 SSD - Corsair RM650x PSU

  • Hvilken fanprofil kører du med, Viper? Vi bruger jo en lidt specifik fankurve i vores tests. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvilken fanprofil kører du med, Viper? Vi bruger jo en lidt specifik fankurve i vores tests. :)


    i tester det vel som det kommer ud af bosken? , jeg kan da også sætte min i silent og sige gud hvor er den stille eller smide den i full blast og sige hold da op den larmer.
    ellers giver testen jo ingen mening da der ingen steder står at den er sat specielt op.

  • Vi tester efter nogle helt faste parametre, for at give et enstydende billede på tværs af kølere indenfor denne.


    Dit scenarie er måske en anelse ekstremt, for hvis vi skruede helt ned for fan profilerne for at gennemtvinge støjsvaghed, så ville det påvirke temperaturen mærkbart den forkerte vej.


    Igen - der er en udførlig forklaring i hver test om setuppet. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • i tester det vel som det kommer ud af bosken? , jeg kan da også sætte min i silent og sige gud hvor er den stille eller smide den i full blast og sige hold da op den larmer.
    ellers giver testen jo ingen mening da der ingen steder står at den er sat specielt op.


    Benchmarking


    Vores kølertests er sat op således, at vi først varmer systemet op med OCCT i 10 minutter. Derefter lader vi det køre videre i 2 minutter hvor vi måler gennemsnitstemperaturen i HWiNFO64. Vi trækker så endeligt rumtemperaturen på det givne tidspunkt fra og lander på en deltatemperatur for at give så neutralt et billede som muligt.

  • Benchmarking


    Vores kølertests er sat op således, at vi først varmer systemet op med OCCT i 10 minutter. Derefter lader vi det køre videre i 2 minutter hvor vi måler gennemsnitstemperaturen i HWiNFO64. Vi trækker så endeligt rumtemperaturen på det givne tidspunkt fra og lander på en deltatemperatur for at give så neutralt et billede som muligt.


    jeps men det giver intet svar på jeres "fankurve" det er bare jeres måde i tester køleren på som jeg sagtens kan forstå og heller intet har noget problem med da den giver god mening.


    Vi tester efter nogle helt faste parametre, for at give et enstydende billede på tværs af kølere indenfor denne.


    Dit scenarie er måske en anelse ekstremt, for hvis vi skruede helt ned for fan profilerne for at gennemtvinge støjsvaghed, så ville det påvirke temperaturen mærkbart den forkerte vej.


    Igen - der er en udførlig forklaring i hver test om setuppet. :)

    ja i know mit eksempel er noget overdrevet men forstå mig ret og ja i har et test system som virker og giver et godt billede det er bare ikke det vi er ude i, men der bliver nævnt at i bruger en specifik "fankurve" som om man justere lidt på det og ikke bare tester den ud af æsken, det er den jeg hænger mig ved og undrer mig over, skam ikke alt det andet.






    Og til hvad Viperros siger så vil jeg give ham ret ,bare en smule, men jeg tror det har noget med at der er 2 blæsere som sidder i push/pull opsætning og ikke bare en enkelt som enten er i pull eller i push opsætning, da jeg selv har det samme problem med lidt mere blæser støj efter jeg har lavet push/pull opsætning. Har ingen anelse om om det er det men hva faen giv det forsøg og hiv den ene ud og se om det giver noget.
    ,
    personligt har jeg ikke andet end vundet nogle få grader lavere i push/pull så min næste AIO køler bliver med kun 1 blæser og det bliver nok en Corsair H60 blandet andet grundet jeres test da jeg kan se den ligger lige omkring de samme temps jeg har nu med min gamle udtjente H50