Hjælp til ny smartphone.

  • Kære alle mobilkyndige!


    Jeg står i det dilemma, at jeg skal til at erhverve mig en ny telefon.


    Jeg har siden Apple smed deres første iPhone på gaden, været en tro følgesvend.


    En enkelt gang, i denne tidsperiode, sneg jeg mig under dynen hos konkurrenten (Android). Det var, hvis jeg husker korrekt, en HTC One. Ikke en direkte successoplevelse, desværre. Men formoder at Android er vokset med opgaven og nu leverer et produkt som er mindst lige så brugervenlig og stabilt, som det iOS jeg kender.


    Jeg har flirtet med tanken om iPhone X, men hvad jeg kan læse mig frem til på det mørke internet, så tager Apple for alvor fusen på dig - i al fald i forhold til hvad der ellers er at finde på markedet.


    Derfor har jeg nu gået og lumret lidt med tanken om, helt at springe over i det store Android-univers.


    Jeg har dog et par betingelser:
    1. Skal kører stabilt.
    2. Skal være hurtig.
    3. Batteriet skal holde min. 24-timer v. normal brug.
    4. Skal være brugervenlig.
    5. Skal have et fornuftigt/godt kamera.


    Selv har jeg kukkeluret, om man vil, på P20 Pro, OnePlus 6 og S9+.


    Håber én (eller flere) af jer, kan være mig behjælpelig med at vælge den rigtige telefon. Det økonomiske aspekt er ikke vigtig i dette sammenhæng; vil blot have noget der fungerer til fulde.


    Ser frem til jeres hjælp og jeres begrundelser, for hvorfor jeg skal vælge netop den (eller en helt anden) telefon.


    Håber I får en dejlig dag,
    Steffan M.

  • oneplus 6 er absolut et godt bud evt en nokia 8 sirocco.


    har ahft one plus siden op1 sprang dog toerren over og har nu en oneplus 3t og jeg overvejer at skifte til 6eren. mine telefoner har kørt stabilt 3eren dog meget bedre end one plus one :-) men den gamle telefon lever stadig på 4-5 år som en børne telefon så de kan varmt anbefales her fra :-)

  • Jeg har både prøvet OnePlus (3T) og har nu en S9+. Tidligere har jeg prøvet mange forskellige andre android telefoner.
    Du går aldrig galt i byen med en midrange eller highend telefon fra OnePlus eller Samsung.


    Både OnePlus 6 og S9+ lever op til dine krav. Hvis prisen spiller en rolle, så får du klart mest for penge ved at vælge en OnePlus. Det er faktisk en HighEnd telefon til en midrange telefons pris :-)

  • Det første der falder mig ind at skrive til dig er, hold dig fra Samsung i dette tilfælde. Ja Samsung er lækker, og har givetvis også en lidt federe byggekvalitet, men det er ikke så meget bedre at det skiller sig ud. De fleste mennesker vil nok ikke engang lægge mærke til det.


    Når vi nu har sparket Samsung af vejen, så kan OnePlus 6 og Huawei P20 Pro helt 100% anbefales, men hver på deres områder.


    Oneplus 6 - fordelen ved denne telefon er, at softwaren er så tæt på stock Android, at du kan forvente hurtige software opdateringer når google udgiver en ny Android version. Telefonen er monster lækker, og jeg har endnu til gode at høre om nogen der er utilfredse. I øvrigt er denne telefon vist nok den billigste af de tre nævnte modeller, hvilket er værd at tage med i overvejelserne. Kameraet er dårligere end P20 Pro, meeeeeeeen det er stadig ret imponerende i forhold til prisen.


    Huawei P20 Pro - fordelen ved denne telefon er helt klar, at du får det bedste smartphone kamera på markedet lige nu, kombineret med et 4000 mAh batteri, i forhold til 3300 mAh på Oneplus. Min kæreste har sådan en, og med hendes nærmest afhængigheds prægede brug, kan telefonen stadig holde strøm i mere end et døgn. Jeg selv har en Huawei Mate 10 Pro, som indeholder samme hardware, men bare har et lidt "dårligere" kamera. Vi kan begge spille Pokémon GO i ca. 5-6 timer, før vores telefoner løber tør for strøm, og den app er om noget en strømsluger.
    Det var så fordelen, og jeg er måske lidt farvet i forhold til dem, fordi vi selv er utroligt glade for vores. Der er dog også en ulempe, og det er softwaren. Huaweis EMUI software er noget for sig, den indeholder en meget agressiv strømstyring, og en hel del bloatware. Strømstyringen kan tilpasses, og bloatwaren kan fjernes, hvis man ønsker dette.


    Rent byggemæssigt, så ligger OP6 og P20 Pro meget tæt op ad hinanden, og begge telefoner er virkelig lækre at have i hånden, også selvom de er giga store :D Fingeraftrykslæseren sidder ved OP6 godt placeret på bagsiden, mens den sidder på forsiden på en P20 Pro og kan på denne model bruges som alternativ til home- og tilbageknap, ved at bruge gestures (kort klik, langt klik, swipe), det er min kæreste blevet ret glad for. Men placeringen af fingeraftrykslæseren deler ofte vandene, så det er meget op til personlige præferencer her.


    Mht. hastighed, så kører OP6 med en Snapdragon 845, mens Huawei bruger en Kirin 970 AI processor. Begge telefoner kommer desuden med 8gb ram. Begge telefoner er udstyret med toppen af poppen inden for hardware, og leverer imponerende ydelse.


    På Tweak.dk redaktionen er der flere der har anskaffet sig OP6, og alle er glade for den.


    Summasumarum eller TL;DR, som det hedder på moderne internetsk er, at jeg vil anbefale dig at købe enten en OP6 eller P20 Pro. Du går ikke galt i byen med nogen af dem, og Samsung står tilbage som den store taber i det her spil, da deres S9+ simpelthen er for dyr og dårlig, i forhold til hvad du kan få for dine penge hos de to andre.


    Begge telefoner har desuden fået 6/6 stjerner på mobilsiden


    Huawei P20 Pro - mobilsiden


    Oneplus 6 - mobilsiden