KØBES:Socket 775 motherboard

  • Kære fellow Tweakers.


    To af ram- portene på mit nuværende socket775 board er blevet enige om kollektivt selvmord ser det ud til, så derfor er boardet i nuværende config en kilde til irritation. Ja, jeg burde betakke mig og sige farvel til den socket, men problemet er at det simpelthen er den maskine der kører hele mit Linux system -og den har været fantastisk til det og er - bortset fra boardet nu- absolut ikke en jeg helst vil skulle af med!
    Jeg har været forbi danske yndlingsdestinationer som fx dba.dk og guloggratis, blot for at konstatere, at falder man endelig over et egnet board (de er meget få) så er folk jo bindegale ift. hvad de selv mener det er værd, så derfor håber jeg virkelig nogen har noget liggende, der kunne være interessant - og som måske er nogenlunde fair prismæssigt :-)


    Jeg skal som minimum bruge følgende: 4x dimm, ddr2 porte (min pc2-6400 - men 8500 ville være langt at foretrække. En kapacitet på min. 8gb.)
    PCI-E - 1x PCI - SATA2 x 4 er minimum, men specielt SATA er en keyfactor, så mere mere mere ;-)
    Nuværende CPU er en core2duo, E8400 der kører 3GHz / 1333 FSB. Understøttelse af QUAD processorerne ville være rigtig lækkert, da jeg har en forventning om at falde over et par af dem, men altså ikke et must :-)
    Står der ASUS på boardet- helst fra fabrikken, så gør det ikke det mindste! :-) Men igen, ikke et krav :-)


    Det blev ret specifikt og alligevel føler jeg, at jeg må mangle en masse info! Well, det bliver vist sådan -ellers så spørg endelig! :-)



    Jeg håber at der dukker noget op! :-)
    På forhånd tak!



    Bedste hilsner,
    P.

  • Jeg har et MSI 975X bundkort liggende. Jeg har fået det som et ombytter kort og har aldrig haft det monteret.Den antistatiske pose stadig er fabrikslukket.
    Der er kun delvis tilbehørs pakke fx ingen driver CD eller manual, begge kan dog findes på nettet (og jeg har manualen på pdf).


    For et par hunderede plus porto kan det blive dit. MainSpec i vedlagte fil.