I7 7700k - delid?

  • Halløj!


    Jeg har prøvet at overclocke min I7 7700k til "blot" 4,8 Ghz med en Noctua NH-D15 monteret. Problemet ligger i at, den bliver 90+ i test og kort efter lukker ned.


    Jeg har prøvet diverse guides med at sænke voltage osv. men intet virker for mig. Det sidste jeg kan komme i tanke om er at, delidde cpu'en. Dog er jeg ikke meget for at, bare kaste mig ud i det da det er nyt for mig og evt. kan skade min cpu. Så jeg ville høre om der er nogle her inde der har erfaring med delid, som måske kunne guide mig lidt?


    Mit mål er 5Ghz, men når den ikke kan holde til 4,8Ghz virker 5 lidt langt væk. (Jeg har set mange andre oppe omkring 5Ghz med samme køler, hvor dere max temp. i stress test er 60-70)


    Tak på forhånd! :)

  • Der er en fyr i Søborg der kan gøre det hele for dig, hvis du er usikker på fremgangsmåden.


    Du skal bare lige huske på at al reklamation ryger på den CPU, medmindre du har bestukket Intel for deres superforsikring.


    https://www.delid.dk/

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis du slår HT fra i BIOS, (hvis du ikke skal bruge det) så er der nok 10-15 grader at hente der.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Hvis du slår HT fra i BIOS, (hvis du ikke skal bruge det) så er der nok 10-15 grader at hente der.

    HT/SMT giver kun mere varme naar de bliver brugt til noget. saa de 10-15grader er kun naar de hjaelper til at forbedre performance.
    Sa hvis man ikke kan bruge HT er der heller ingen grund til at slaa det fra for varmen skyld.. der kan dog vare grund til at slaa det fra for performancen skyld

  • HT/SMT giver kun mere varme naar de bliver brugt til noget. saa de 10-15grader er kun naar de hjaelper til at forbedre performance.
    Sa hvis man ikke kan bruge HT er der heller ingen grund til at slaa det fra for varmen skyld.. der kan dog vare grund til at slaa det fra for performancen skyld.

    Det bliver brugt til noget hele tiden, windows er utrolig god til at bruge alle threads og holde dem aktive især nye spil f.eks. holder aktivt gang i de fleste threads uden noget performance gain. Desuden kræver CPU'en yderligere volt for at holde HT stabilt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Nu ved jeg ikke hvor du befinder dig i landet, men jeg har også erfaring med at delidde (6 CPU'er for forskellige venner etc.) og befinder mig i Odense

    <Insert badass pc name here>
    I7 7700K - 5,2ghz
    Asus Formula IX
    16GB G.skill Trident Z RGB 3200Mhz
    Inno3d GTX 1080TI x3
    Evo 850 256gb 2 stk i raid 0
    3x 3TB WD Red til mediaserver på pc
    Evo 960 1tb NVME SSD
    Evga Supernova G2 750W

  • Sidste post var tilbage i Oktober, så man kan da håbe der er fundet en løsning i mellemtiden. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |