Har jeg en Bottleneck ?

  • Hjælp til fejlfinding.


    Jeg blev simpelthen nødt til at lave en tråd angående et problem jeg har med min PC.
    alle mine spil køre faktisk ret dårligt og ustabilt i FPS. i 1080p jeg ved at kortet er overkill til den opløsning, men havde forventet at kunne følge skærmens 144Hz men der sker bare overhovedet ikke.
    BF1 : 61 - 85
    GTA V : 56 - 90 fps
    CS-GO : 90 - 200 fps
    PUBG : 60 - 100 fps


    Jeg har testet med forskellige ram, og med forskellige clock hastigheder jeg har haft CPUen oppe og køre 4.7ghz men lige fedt hjælper det, jeg har om installeret OS brugt DDU flere gang for at afinstallere drivere, har sågar unparked mine CPUer. 3Dmark og heaven køre fint, med en okay score, så jeg tvivler på det er kortet der er noget galt med??


    jeg er selv løbet tør for ideer, har i nogle ? eller er det bare på tide at opgradere min CPU, MB og Ram?
    Pc Specs.
    i7-4820k 3.7Ghz @ 4.0 Vandkølet 56grader ved load
    Gtx 1080 Ti
    8GB 2133mhz Ram
    2x 500GB SSD.


    På forhånd tak.

  • Det lyder skummelt! Det er jo et potent system du har dig der. Hvad får du af score i Cinebench (for at udelukke CPU problemer)? Ved ikke hvilket bundbræt du har, men har før hørt om at en PCI-E slot ikke fungerede optimalt. Har prøvet et andet slot?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Har en kammi der havde lignende problem. Har du installeret Microsoft visual C??

    Asus ROG Strix B550-F•R7 5800X
    32GB Corsair 3200MHz•Asus ROG Strix RX6600XT
    1TB Kingston KC3000•3TB Toshiba SATA3 7200RPM

    Fractal Design Define R6 TG•Seasonic Focus+ 650 Gold


    Mit nickname på hol.dk er TPultra

  • Check for CPU flaskehalse iht til denne guide


    Her vil jeg så gerne have en Tweak version, da vi ikke vil garantere Hwt er oppe


    Dit bf1 screenshoot kunen indikeret CPU flaskehals og evt noget baggrund cpu load ligesaa.
    BF1 har omring 5 cpu tunge traade og dit total forbug ligger paa 571% af en core. saa bestemt et meget hoejt cpu brug


    jeg kender ikke GTA V's natal af cpu tunge traade men der ligger du paa 316% af en core. saa hvis GTA V har 4 threads eller derubder kunen det ogsaa tyde paa CPU flaskehals. men du kan ikke se det helt korrekt med de informationer du har i dine billeder

  • HWT har været nede en dags tid (igen igen igen igen), så jeg tænker Bent bare smider et bookmark til hans tråd derovre. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det gør Sven som oftest, selvom det essentielt ville være nemmere at rådgive direkte i tråden. Så folk slipper for at læse en guds velsignelse af tekst. Ydermere er der ikke meget fidus i at linke til en side, der i over 24 timer har været nede, og som stadig ikke er oppe.

  • Jeg har prøvet alt muligt for at se om jeg kunne finde ud af hvad der er i vejen, Clock op og ned, skifte ram til flere, til hurtigere og langsomere, og det er stadig den samme ydelse mere eller mindre, ihvertfald i spil, køre jeg en benchmark som 3Dmark eller heaven så performer kortet fint, men kan se at CPU halter lidt bagefter, jeg vil dog ikke mene at den er så ringe at spil som GTA V og BF1 skulle køre så ringe som de gør.