Displayport kabel?

  • Hej Tweaks


    Jeg har lige fået anskaffet mig et MSI 1080 gaming X+ og har 2 skærme den benq xl2420t og en gammel dame. Hende den gamle køre kun VGA eller DVI, så skal have et displayport kabel til men Benq. Men jeg syntes der er så mange forskellige at vælge mellem, giver det nogen mening at give 150+ for et 2 meter kabel frem for under 100 kr. for 2 meter?


    Den dyre model og den billige


    Min Benq kan køre 120 hz, hvilket jeg selvfølgelig ønsker at udbytte og en eventuel opdatering af skærme bliver til 144 hz.


    // Psych0

  • Jeg har personligt aldrig haft problemer med de billige fra AV-Cables til 144hz herhjemme. Det kan dog være de går i stykker lidt hurtigere/nemmere ift. til tykkere kabler. Kan huske at jeg nærmest bestilte et HDMI kabel hver gang jeg flyttede en skærm, da de var en kende skrøbelige.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har haft lidt problemer med mit billige kabel, der af og til ikke vil sende et signal når jeg tænder skærmen. Dette sker dog kun når skærmen har været slukket. Ved ikke om jeg måske har et defekt kabel.

  • Mange tak for jeres svar, jeg har bestilt det billige kabel og hvis det giver problemer må jeg tage den derfra. Var mest i forhold til om der var en effekt ændring på de forskellige kabler.


    // Psych0

  • Ikke ved den afstand - Når vi er oppe i kabler over en 5m begynder kvaliteten på afskærmning at betyde mere og mere. Standarden er simpelthen ikke designet til at blive kørt så langt over et kabel.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ikke ved den afstand - Når vi er oppe i kabler over en 5m begynder kvaliteten på afskærmning at betyde mere og mere. Standarden er simpelthen ikke designet til at blive kørt så langt over et kabel.

    Jeg viste at afstand kunne have betydning, men 2 meter var jeg også sikker på ikke betød noget. Ville bare være mega øv hvis jeg fik et for billigt kabel og derfor kun kunne køre 60 hz på en 120 hz skærm :D.


    Jeg kom til at købe en 144 hz skærm her den anden aften, er DP bedre end DVI dobbelt link?




    // Psych0

  • Da DVI, HDMI og DP alle er digitale, kommer du ikke til at se en visuel forskel - så længe at der er båndbredde nok til den opløsning og opdaterings frekvens. DP har dog den bedste båndbredde og (så vidt jeg husker) signalstyrke over længere afstande.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |