Ødelagt skærm - kan det fikses

  • Hey Tweakere


    Jeg har et uheldigt familiemedlem der har tabt sin HP Spectre x360 laptop, hvilket har resulteret i at skærmen er krakkeleret. Det er en relativt dyr laptop så jeg tænker det måske godt kan svare sig at få repareret. Har prøvet at google lidt og spørge den lokale og kan komme frem til at det koster mellem 2500 og 4500 at få skiftet skærmen.


    Er der nogen af jer der kender et godt sted hvor de er til at stole på og som måske tager en rimelig pris? Eller har andre gode forslag?


    Den befinder sig i KBH


    [Blocked Image: http://i63.tinypic.com/x29es3.jpg]

  • Ja vi laver den slags i Labtech hvis folk virkeligt ønsker det - Men de penge vi tager for opgaven er faktisk en lille del af den samlede pris for hele processen. Paneler til laptops (specielt dem der ikke masseproduceres på tværs af modeller som f.eks. Lenovo gør med Thinkpads) koster en formue at købe ind.


    Det er også derfor at vi altid spørger om folk VIRKELIG gider bruge den slags penge, eller om de ikke er bedre stillet ved at skifte hele maskinen ud - specielt hvis det er en forholdsvis billig laptop, ikke en Gamer bærbar til 10-20k 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • well, jeg har i et par tilfælde igennem tiden blot købt en replacement skærm eller CPU køler fra ebay - men i ingen af de situationer, var det noget super extreme, hvor vedkommende skulle have originale dele osv - det var tilfælde hvor det bare skulle fikses "billigst muligt" så .. fik vedkommende til at købe en replacement og så udskiftede jeg den selv - det er egentligt ret let, og er man i tvivl, er der jo alle de forskellige sider med billede guides osv - ifixit or what not... youtube... der er vel massere af forskellige sider med den slags ^^


    nu har jeg ikke lige undersøgt lige den bærbar du har, så jeg ville nok lige bekræfte inden køb, men umildbart, ved en hurtig søgning, ser det ud til at du kan få dem ned til 500-1000 kr,-
    http://www.ebay.com/sch/i.html…tre+x360+monitor&_sacat=0



    men så igen, det er måske også lidt unfair af mig bare at sige "ah, det er let nok.." da jeg selv har siddet med fingrene i computere siden før jeg fandt ud af, at man også kunne bruge dem i bukserne :whistling: haha.. Men er man ikke lige så tryk ved det selv, eller er det en dyr bærbar hvor man vil være sikker på at det bliver gjort rigtigt, og man ikke lige kommer til at ødelægge noget i processen, skal man vel nok ind til nogen som laver den slags dagligt.


    måske du kunne snakke med - f.eks. labtech, om du evt. selv kunne bestille skærmen fra ebay, og spare de penge, men det kan godt være de måske ikke lige går med til det, da det nok bliver lidt svært for dem at kvalitet sikre det osv.


    måske, hvis HerrMansen selv laver den slags (forstår jeg det korrekt, arbejder du der? - det er den på Folehaven vi snakker om, right? - jeg bor lige ved siden af :p) kan du måske evt aftale med ham, om han kan hjælpe dig privat istedet, hvis du blot køber skærmen fra e-bay..
    jeg har aldrig rigtigt taget penge for at samle eller fikse den slags for folk, og har altid gjort det selv, så aner ikke hvor meget man normalt giver for den slags (udover hos Apple, eftersom jeg sad som en senior teknisk konsulent for deres teknikkere i 2 år... men Apples priser er nu også Apples priser...) men jeg tænker, man da evt bare kunne give ham nogen lunde hvad han selv ville have fået igennem arbejdet for sådan en lille repair, som stadigt ville være billigere end at få det lavet igennem butikken...
    - men så igen... får man det lavet igennem butikken, er der typisk også noget reklamation på, i tilfælde af, at det ikke lige bliver sat sammen rigtigt eller at skærmen viser sig at være defekt osv.

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Nej det er desværre godt nok i hovedbutikken ude i Skalborg/Aalborg jeg arbejder. :(


    Hvis du køber via e-Bay eller lign. så vær 300% sikker på at serienumre passer - Vi har selv været ude for et par gange hvor en elev har bestilt en skærm der skulle passe, men alligevel var forkert og ikke havde de helt samme dimensioner som den ødelagte. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |