Hvor mange medlemmer har Tweak.dk?

  • Jeg var meget aktiv på tweak førhen. Men efterhånden som jeg er blevet ældre er der andre ting some interesserer mig. Er sjælendt på forums mere, bruger dem mest til salg/køb. Pga. facebook, discord osv.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu springer jeg også lige med på denne - eftersom at jeg nok også har været en som er kommet og gået lidt fra siden..


    Jeg oprettede mig vist først engang omkring 2011 eller 2012, tror jeg, men fulgte siden i hvert fald siden 2007-2008..


    Jeg har i mindre perioder også været lidt rundt omkring de andre nævnte sider, men... Tweak er en jeg altid er kommet tilbage til.


    De sidste par år har jeg ikke selv været ret aktiv - mere blot pga. travlhed, og manglende tid... Når jeg endeligt havde tid, så var det lige Tweaktown eller ggmania jeg lige fik gået igennem, men ... at gå efter den rank 1 world og EU i D3 tilbage i 2015, og blot have meget travlt med arbejds livet, damen i hjemmet osv igennem 16..


    HardwareOnline var jeg selv på et stykke tid... over en længere periode - oprindeligt registrerede jeg mig, fra bruger aktivitet niveauet dengang virkede højere - men det gik hurtigt op for mig - eller den følelse jeg fik efter at have været der et stykke tid, tilbage dengang, var, at grunden til, at der ofte kom hurtigere svar osv, var mere blot fordi folk ikke havde et liv, og bare sad på hele tiden - igen, som nævnt af nogen af de andre - folk gik mere op i at have ret og blive hørt og "vinde" frem for hvad sådanne fora egentligt burde handle om.


    der var naturligvis folk som satte pris på en forklaring og et gennemgående svar selv fra en "ny" brugere, men en stor del af dem sad bare som en flok barnlige børnehave-bullies, man ikke måtte sige imod eller whatever...


    Da jeg var "ny" på forumet, havde mine ord ikke rigtigt nogen værdi, og jeg var blot en noob, selv hvis jeg igennem rene argumenter, bevis førelse, benchmarks og teknisk forklaring på hvorfor og hvordan gentagende gange måtte forsvare hvad jeg snakkede om, synes jeg ikke det betød noget, for ham den anden havde jo været på det fora i mange år, og havde flere tusind svar postet igennem tiden, så det måtte jo automatisk betyde, at han vidste bedst... selvom jeg på et tidspunkt blev lidt irriteret og endte med at bruge 3 timer en aften på en rigtig god gennemgang og research for fuldstændig at rive hans meningsløse argumenter og holdninger fra hinanden, men facts, og referencer til flere sider, benchmarks, og dybere forklaringer af detaljerne.. Jeg kan ikke engang komme i tanke om, hvad det enme egentligt var lige nu, men jeg husker skam at være blevet irriteret nok til at spilde over 3 timer... blot for så at få fortalt, at nu gjorde jeg det personligt, vidste ikke hvordan man skulle opføre sig op et "grown-up, seriøst forum" og at man godt kunne se på mig, at jeg jo var en "tweak.dk" bruger (som jeg tidligere havde nævnt, da jeg kopirede noget fra tweak.dk, og henviste blot til siden, da man vist ikke måtte linke til andre sider eller sådan noget.) og så blev det bare for barnligt..


    Tweak.dk er en side jeg selv har brugt og besøgt i mange år - tilbage fra starten af gymnasie årene, under udannelsen... mit gamle arbejde.. ikke så meget de sidste 2-3 år, hvor jeg arbejdede som senior teknisk konsulent for Apple, da det var nogen år hvor jeg bare ikke havde tid, men altså..


    og nu sidder jeg her så igen.. HardwareOnline er ikke noget jeg efter mine erfaringer derinde kan tage særlig seriøst - det er sikkert anderledes nu, jeg vil tro 4-5 år senere, but still..


    Tweak er nu en side jeg altid har været ret glad for - Jeg kan godt li tonen og folk som er her.. jeg må detsvære indrømme, jeg nok selv lidt er et af "fan-boy" typerne, som generelt fortrækker Asus over andet, og selv er mere til Intel/nVidia, men det er nu også bare efter min erfaringer, og folk er nu velkommene til at vælge hvad de vil, uden at de skal hakkes på eller noget, og jeg vælger/bygger ind imellem også selv setups med andet..


    Der er folk som har styr på tingene.... det er til at få svar på hvad man end måtte have af problemer.. folk har ikke en "Jeg skal bare vinde dette argument, om jeg har ret eller ikke" attitude.. folk er mega flinke og tonen er mere "ligestillet" og "venne-agtig, som der også bliver nævnt.. plus nogen af de artikler, reviews og diverse ting... kan se Admins også altid har gang i noget.. :9xo


    En side skal ikke defineres ud fra sit aktivitet niveau - det handler ikke om, at der hele tiden skal være gang i den... men når folk har ting og sager, spørgsmål, vil have råd osv, at de kan komme og få de råd de søger osv, og dette synes jeg Tweak er rigtig god til, med flere besvarelser, og jeg synes det er rigtig fedt, at folk kan finde ud af at bruge hinandens informationer og svar, eller lige sige "som han nævner, så... sådan og sådan... som er helt rigtigt.. blot lige være opmærksom på, at lige i dit tilfælde... " og det er lige sådan det skal være :9xo


    Jeg har aldrig været typen til at give ret meget ros, men Tweak.dk er en super fed side, med en super nice digital atmosfære, kompetente folk, flinke folk... kompetente OG flinke folk... og med plads til tosser som undertegnet her, som også lige kan stoppe forbi ind imellem - uanset om der går en dag, uge, måned eller 3 år ind imellem, og stadigt føle sig lige så velkommen og som en del af siden. :9xo :rules:

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • hehe, jeg sidder nu og smiler lidt når jeg læser disse beskeder...

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Jeg har været besøgende i mange år, og dog aldrig medvirket på dette forum, så gik jeg lige det ekstra skridt da jeg manglede lidt hjælp og fik oprettet en bruger.


    Jeg har altid besøgt siden igennem årene og altid fået helt ok indhold og varieret, og trailer siderne brugt flittigt, en god måde alt er samlet, i forhold til noget som youtube direkte, hvor man jo skal kende nøgle ord for at finde det rigtige.


    Så jeg er da en af de nyere medlemmer her, måske ikke så aktiv men ivrig besøgende og nu og da, måske en lille kommentar eller observation, når login nu er oprettet, så kan man jo spørge lidt hurtigere.


    Helt klart fin konkurrence til hwt.dk, kan ikke finde sammenligningen med hol.dk , da det vidst er lidt mere for de helt unge, som jeg læser indlæg. Så tweak.dk holder skansen, det synes jeg.


    Fortsæt den gode indsats og tak for helt fin website.

  • det der vidst heller ingen grund til :9xo :rules:

    præcis - tror skam heller ikke man burde se dem som "konkurenter" som sådan :p
    det synes jeg nu ikke de er det værd til at blive anset som :D :whistling:


    haha, Jeg forstår hvad han mener, og nu er jeg selv lidt barnlig med den kommentar, I know I know :p
    but yeah..
    in any case, keep up the good work!
    - as you can see, it is appreciated by people!

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Det er sq godt nok også mange år siden jeg "blev til" her på siden. Og ligesom mange andre vender jeg gerne tilbage selvom der har været meget stille perioder. Tweak og hwt er i min HW relateret verden de primære kilder til viden når jeg søger den og giver tilbage når jeg kan. Dejlig side vi allesammen skal værne om og ikke mindst bidrage til med det vi kan :rules:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit