high end selvbyg gamer hjælp

  • #13, Jeg synes at du er noget nedladende over for en som har erfaring med et AMD Ryzen system, i modsætning til dig selv.
    Der er masser af eks. på andre som har draget de samme erfaringer som wnxdemon, så Jeg ville lade tvivlen komme ham tilgode.


    Ud over det er platformen under 14 dage gammel, de fleste bios'er til Ryzen bundkort kom nærmest på udgivelsesdagen, og der er rapporteret om flere fejl i win 10, som MS har erkendt skal rettes.


    Mon ikke det vil være passende at give AMD en chance, istedet for at promovere Intel over alt andet, de har satme også lavet meget lort gennem tiden.


    At stille sig kritisk overfor anekdoter (på en enkelt maskine med et enkelt spil) der ikke harmonerer med de mange benchmarks og artikler der er lavet skulle være nedladende? Den er godt nok ny. 8|


    Om noget syntes jeg nærmere du opfører dig lidt naivt og vat over øjnene og en "arh det skal nok blive bedre! bare vent" attitude som ikke er baseret på fakta (endnu). Men hey - Whatever floats your goat. 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu har jeg ikke læst alt igennem - jeg læste lidt med på den første side, men det ser ud til, at der går lidt diskussion i den.



    Jeg ved heller ikke om jeg er sen på den - er ikke lige på så tit længere..


    til at begynde med, super setup du har dig der!


    Jeg vil dog nok vælge NZXT kabinettet som der hurtigt blev linket til.


    mht. CPU, så er 7700k et rigtig godt valg.
    hold dig til dette. - al AMD vs Intel diskussion til side - jeg burde nok ikke kommentere på noget i den, da jeg så bare ender med passivt at hoppe ind i den også, men Intel i7 7700k er absolut et godt valg.


    Skal du have noget større, ville jeg overveje noget i retning af en 6800k eller 6850k osv, men der er også et mindre pris spring der, og der er ikke rigtig brug for det - særligt ikke til gaming.


    Jeg ville helt klart have valgt 7700k i dit sted.


    Det næste jeg lige bemærkede var forslaget om en 7600k istedet - korrekt, til blot gaming ville den nok også have været nok, og du vil nok ikke mærke ret meget forskel mellem de to, men da du også har photoshop og streaming med, så vil du altså mærke lidt forskel - her skal du altså ikke cutte ned.


    jeg har streamet en del selv, da jeg spillede rigtig meget - selv med en i5 overclocket til 4.6 GHz... endte jeg med at måtte skifte til en i7, og så snart jeg havde skiftet, var alt godt.


    nu kommer det også nok an på streaming tjenesten, men skal du have et high end gaming rig og streame, skal du altså ikke cutte ned til en i5.


    mht. RAM, så vil (som også tidligere nævnt) 16 GB sådan set være nok.
    Hvad du evt. kan gøre er, at du kan smide 16 GB i - 2 x 8 GB, så du har 2 porte fri til at udvide med yderligere 16 GB en dag, skulle dette (imod forventning) vise sig at være nødvendigt - lad os sige du pludseligt ender med at skulle have nogen virtuelle maskiner kørende eller sådan noget - idk.


    hvad du blot skal være opmærksom på er, at du skal gå efter ram med en høj frekvens - jeg ville nok anbefale 3200 mhz, men ud fra hvad jeg har set rundt omkring, så er det fint så længe du ligger over de 2800-3000 mhz.


    "what?" er der så nogen som sikkert tænker.. sagen er, at de nye grafik kort er så hurtige, at du rent faktisk kan risikere at dine RAM kan være et bottleneck.


    jeg læste en review, tilbage da de nye GTX 10X0-kort udkom, hvor de sammenlignede forskellige RAM, og der var altså lige et par FPS højere snit på RAM som kørte 2800MHz+ sammenlignet med f.eks. 2133 og 2400 MHz, så hold dig til 3000-3200 MHz, og så er 16 GB sådan set nok.
    (dette skyldes dataoverførelsen igennem RAM, som ellers ikke nødvendigvis er hurtig nok, sammenlignet med CPU og GPU process speed).


    så for lige at gøre det kort.


    NZXT kabinet og spar de 800-900 kr,-


    16-32 GB RAM - bare sørger for at de er 3000-3200 MHz mindst.


    1080 ti ligger til til omkring 6400 kr,-
    - jeg vil helt klart anbefale udgaven med Asus egen køler - den er det værd!


    mht. køling vil jeg også lige tilføje - jeg vil helt klart anbefale dig at lave det setup med vandkøling.


    det ville være en skam at have sådan et godt high end setup, og så ikke vandkøle det - så kan du evt en dag, skulle du få lyst til at lege med det, OC din CPU lidt også ;)


    - mht. SSD, ved jeg godt nogen folk nævner at det måske ikke er det værd med en m.2 SSD, men... den er stadigt lige en 2-4x hurtigere...


    Jeg køre med et ældre chipset så jeg kan ikke rigtigt komme op og ramme ikke engang halvdelen af hvad min SSD kan performe, men min m.2. SSD er stadigt dobbelt så hurtig som min Samsung Evo 840.


    er der brug for det?
    well... har du brug for en Mercedes SL 63 AMG i DK? nok ikke... men... sådan en er sku fandme nice alligevel...

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

    Rettet en gang, sidst af Raziel ().

  • tak for svar Raziel


    stadig meget nyttigt specielt da jeg egentlig tænkte at 7700k var det bedste fordi det var det seneste :evil: men hvad ved jeg.
    hvad angår cooling ved jeg ikke endnu støj er en faktor da det står inde i stuen så skal lige undersøge det lidt mere men tak+
    og dit harddisk statement er ganske korrekt så det bliver det ;)

  • - mht. SSD, ved jeg godt nogen folk nævner at det måske ikke er det værd med en m.2 SSD, men... den er stadigt lige en 2-4x hurtigere...


    Jeg køre med et ældre chipset så jeg kan ikke rigtigt komme op og ramme ikke engang halvdelen af hvad min SSD kan performe, men min m.2. SSD er stadigt dobbelt så hurtig som min Samsung Evo 840.


    Husk - HUSK HUSK at det SKAL være en NVME M.2 og ikke SATA baseret M.2, for ellers får du ikke en hastighed der er hurtigere end en "oldschool" 2,5" SSD og bruger 2 SATA porte for ÈN disk. Hvor SATA3 har en grænse på lige under de 600MB/s starter NVME (som kører over PCI-Express) typisk fra 1000 og der opefter.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • tak for svar Raziel


    stadig meget nyttigt specielt da jeg egentlig tænkte at 7700k var det bedste fordi det var det seneste :evil: men hvad ved jeg.
    hvad angår cooling ved jeg ikke endnu støj er en faktor da det står inde i stuen så skal lige undersøge det lidt mere men tak+
    og dit harddisk statement er ganske korrekt så det bliver det ;)

    i7 7700k er den bedste i den "almindelige" klasse, so to say.


    Det er en lidt længere forklaring, men jeg prøver at gøre det lidt kort, men stadigt somewhat forståeligt.


    Lad os starte med at se på Intel Haswell.


    her har vi den almindelige serie, som er den "første" serie som blev sendt på markedet i juni 2013 - her har vi bl.a. de kendte CPU som i5 4670k og i7 4770k.


    Intel arbejder så lidt videre og prøver at få presset lidt mere ud af den - et år senere - juni 2014, udgiver Intel så haswell-refresh serien, som bl.a. indeholder i7 4790k, efterfuldt af extreme serien udgivet ca 3 måneder efter, som indeholder i7 5820k, 5930k, og 5960k, som simpelthen er det mest hardcore de har at byde på. - disse ender så også med at få en væsenlig højere pris, men til gengæld er disse hexta- og octo-core CPU'er


    release prisen i USD for en 4770k var 320 USD - året efter var i7 4790k ude til 340 USD - mens extreme udgaverne blev releaset til ca 390, 590 og 999 USD (for hhv. 5820k, 5930k og 5960k).


    de koster mere, men tag f.eks. et i7 4790k - denne ligger stadigt på niveau med 2015's Skylake i7 6700, mens 5820k stadigt ligger på niveau med en i7 7700.


    ligeledes, så er f.eks. intel's core i7 6850k (udgive Q2 2016) en CPU fra Extreme serien, som i benchmarks så ligger lige lidt over en i7 7700k, og er en hexxa-core CPU istedet for en quad-core CPU, hvilket vil sige den har 6 kerner og 12 tråde istedet.


    Igen, dette er ikke noget du vil få brug for eller gavn af ret meget i spil, men har man mange ting kørende....


    Som nævnt tidligere, hvis du f.eks. skal kun skal game, så er en i5 sådan set også nok. Her har du en quad core CPU med 4 kerner og 4 tråde.
    Skal du game og streame (i god kvalitet), så vil du helt klart skulle gå med en quad core, og have i7 7700k, med sine 4 kerner og 8 tråde, da i5'eren nok vil føle sig en del mere presset at skulle fokusere på video encodingen til streamingen på samme tid som med spillet..
    - til dette vil det være lidt spild at gå op og købe en hexa-core.


    Photoshop osv, fair nok, men du kommer jo ikke til at sidde og photoshoppe på samme tid, mens du sidder og gamer og streamer...


    Med mindre du har et multi monitor setup, hvor du f.eks. på den ene skærm sidder og gamer/streamer, og så vil sidde og lege med noget billede-video redigering ved siden af på den anden... people does it.... og her ville det så være en ide evt. at overveje extreme udgaven, med en hexa-core processor, som i7 6850k.


    men ellers ikke - kort og godt, til et almindeligt high-end setup vil jeg helt klart vælge i7 7700k.


    Husk - HUSK HUSK at det SKAL være en NVME M.2 og ikke SATA baseret M.2, for ellers får du ikke en hastighed der er hurtigere end en "oldschool" 2,5" SSD og bruger 2 SATA porte for ÈN disk. Hvor SATA3 har en grænse på lige under de 600MB/s starter NVME (som kører over PCI-Express) typisk fra 1000 og der opefter.

    helt klart - good point.


    Jeg har f.eks. en Samsung 950 PRO m.2 (256 GB) som system disk, min gamle Evo 840 256 GB som secondary - f.eks. installere jeg det primære spil jeg spiller, som er et tungere spil på m.2 disken, mens jeg har en et par spil som er nogen år gamle, jeg måske vil spille ind imellem, installeret på den anden SSD - og så har jeg vist en 3-4 TB til alt andet... gamle backups.. storage.. film.. spil, whatever..


    når man alligevel har penge nok i sit bugget, hvorfor nøjes med en "gammeldags" ssd, når du kan få en som er 4 x hurtigere?
    du får måske ikke helt lige så meget ud af det lige nu, men teknologien udvikler sig hele tiden.. det er igen den evige diskussion med "køb en GTX 660 nu og opgrader igen hurtigere, eller køb et 680 nu, og hold den lidt længere?
    køb et GTX 960 nu, og så opgrader hurtigere, eller et 970/980 nu, og så hold den lidt længere?


    imo, go with the m.2


    når man lige så godt kan... og går efter at have noget af det bedste hardware i maskinen alligevel.. :9xo


    mht. kølingen, så kan du evt. kigge på Be Quiet Dark Rock, eller Noctua's kendte NH-D14 eller den nye NH-D15 - dog er noctua ret grimme i farverne, men Be Quiet er helt sort - den ligger ret tæt på Noctua's NH-D14 mht. performance. De fleste reviews kommer frem til nogen lunde identiske tal, mens Noctua typisk vinder med 1-2 grader i temp, mens Be Quiet typisk vinder med 1-2 db når det kommer til støj.


    Vandkøling kan sagtens være helt stille - du kan (så vidt jeg ved, og i min erfaring) nå langt roligere og stille setups med vandkøling frem for luft. Luft kølerne har det tit med lige at bumpe blæseren lidt op så snart det begynder at blive lidt varmt, og så begynder de at larme lidt - Obviously er den larm osv ikke nær så slem med en Noctua eller Be Quiet, but still...


    Vandkølingen køre som stock i en pæn del lavere temps, og et fint vandkølet setup vil ikke komme i nærheden af de høje temps, og du vil ikke opleve at blæserne er nød til at køre på fuld tryk for at komme af med varmen.


    du kan jo sammenligene det sådan.


    2 setups med identiske blæsere til luft og vand radiator
    - den på luft køre idle ~35, og på load rammer 70+
    - den på vand køre idle ~25-30 og på load rammer den måske 50-60 grader (alt efter setup'et og miljø'et)


    blæseren som skal køle en radiator på 70 grader skal trods alt arbejde lidt mere end den som ligger i 50'erne :)
    - jeg har min i7 4790k overclocket til 4.7 GHz på vand.
    med 4.6 GHz ligger jeg på ca. samme temps som jeg ville ha gjort med stock clock på luft... og lige nu har jeg ikke et overdrevet godt setup mht. vand køling... det er noget jeg kommer til at gøre meget mere ud af til sommer, når jeg går i gang med det nye projekt. :D


    i7 4790k er også en CPU som køre ret varmt til at begynde med - mit næste projekt kommer til at køre med i7 7700k eller den nye Coffee Lake (8700k eller hvad den nu får af navn), da den jo også kommer ud her i Q2, og 2 adskilte vand loops - et til CPU og et til GPU - skal bare finde ud af om jeg skal køre 1070 i SLI eller bare udskifte det til en 1080ti.. nu hvor jeg er i gang.. 8) :D


    tilføjelse: De fleste dato'er, udgivelses år, priser osv er hevet frem for hukommelsen - tror jeg ramte rigtigt de fleste steder, hvis ikke alle, men beklager hvis jeg (måske) har ramt lidt ved siden af et sted, ved en dato eller pris eller sådan..


    Efter at have set lidt på den køler du egentligt selv havde fundet - det var lidt unfair af mig blot at kommentere på den uden egentligt at have erfaring med eller kendskab til lige den køler, så jeg slog den lige op - den virker sku også rimelig OK, må jeg indrømme..


    de reviews jeg lige umildbart fandt fra Tweaktown og TechPowerUp var begge ret gamle, og tog udgangspunkt i 2. og 3. generations CPU'er, det er lidt svært at udlede hvordan det vil se ud med en lidt nyere og væsentlig kraftigere CPU - ville godt have set hvordan den f.eks. holder med en i7 4970k eller de nuværende i7 7700k'ere osv, men altså... en i7 2600k på 4.5 GHz er stadigt ret tæt på de 70, så ville nok alligevel give vandkølingen en ekstra tanke, hvis du har i sinde evt. at OC dit setup lidt på et tidspunkt.


    Ellers vil jeg dog stadigt tjekke Be Quiet Silent Rock 3 ud.
    det virker ikke til at den overskrider de 30 dBa som max, mens den køre på 100%
    så det er ikke den du kommer til at høre, i hvert fald. :)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

    Rettet en gang, sidst af Raziel ().

  • igen tak for svar
    mega fedt der er meget at ta med i overvejelserne tror det ender med en 7700k men er ikke vild med ikke at kan køre windows 7!
    og jeg tror ang. køling blliver det i øjeblikket jeg bestiller delene det bliver afgjort.
    men min sidste store problem er skærmen jeg vil jo gerne ha en ultrawide men jeg kan ikke få mig selv til at gi de penge for x34 (selvom jeg meget gerne vil ha den) men jeg ender nok på en lg 34 men der er alt dette med screen tearing og gsync når nu det ikke bliver til en gsync skærm er det så ligegyldigt hvilken jeg vælger eller hvordan ?

  • igen tak for svar
    mega fedt der er meget at ta med i overvejelserne tror det ender med en 7700k men er ikke vild med ikke at kan køre windows 7!
    og jeg tror ang. køling blliver det i øjeblikket jeg bestiller delene det bliver afgjort.
    men min sidste store problem er skærmen jeg vil jo gerne ha en ultrawide men jeg kan ikke få mig selv til at gi de penge for x34 (selvom jeg meget gerne vil ha den) men jeg ender nok på en lg 34 men der er alt dette med screen tearing og gsync når nu det ikke bliver til en gsync skærm er det så ligegyldigt hvilken jeg vælger eller hvordan ?

    Jamen selv tak da :)
    og ja, tingene er ofte ikke lige så sort/hvide som man umildbart lige skulle tro ved det første kig - men du kan jo se... selv efter lige at have gået lidt dypere ned igennem CPU'erne, hælder vi begge stadigt til i7 7700k - fra mit synes punkt ville det i hvert fald være det rigtige valg, og det jeg ville have valgt :)


    og ja, Kølingen kan du sagtens lige vente med til, at du har overblik over alt andet - så kan man jo se hvad der passer bedst ind, hvad lommen tillader, osv.


    nu er jeg lidt fan af vandkøling, så det er måske ikke helt objektivt..
    men det kan nu også give lidt ekstra med på look-delen..
    http://www.swiftech.org/images…tail/WHITE-SYSTEMX800.jpg



    - men igen, den køler du havde fundet i starten er nu også ret nice!


    Tilføjet: Glem Windows 7.. Jeg ved mange fortsat holder fast i den og ikke er så glade for Win 10, men ærlig talt, så er win 10 ikke så slemt - det er ikke en ny Vista eller win 8 ;p
    - man skal måske lige vænne sig til nogen småting her og der, men ellers virker det nu meget godt - jeg har omkring 75-80 maskiner vi køre Win 10 på her på mit arbejde, samt jeg køre Win 10 både på min bærbar og gamer maskinen derhjemme.. er sku blevet meget glad for den nu - yes, af og til var der ting i Windows 7, men der er nogen ting i Win 10 jeg også savner, hvis jeg ender med en win 7 maskine.. :)


    anyway, skærmen er nok vigtigere.


    Jeg har selv en periode kørt med den her
    https://www.asus.com/us/Monitors/MX299Q/



    og den var fandme en fornøjelse at have stående på bordet... at game på den var virkeligt en oplevelse - det var den første 21:9 skærm jeg havde, og siden jeg gik tilbage til 2560x1440... har jeg virkeligt savnet den 29" skærm... Min næste skærm skal 100% være en UltraWide skærm igen!


    min ultimative våde gamer drømme skærm er den her:


    http://www.pricerunner.dk/pl/2…direct&search=asus+pg348q



    https://www.asus.com/Monitors/ROG-SWIFT-PG348Q/



    Du har en 34" ultrawide 21:9 skærm med en opløsning på 3440x1440, 100 Hz, G-Sync.. den er curved, med Asus ROG logo lys i standen..


    meeeen de fleste bliver nu nok skræmt væk så snart de ser prisen... forståeligt nok. Verdenens bedste gamer skærm... koster også derefter.. :whistling:


    Et af mine venner købte denne for 1-2 år siden og er rigtig glad for den.
    http://www.pricerunner.dk/pl/2…direct&search=dell+u3415w


    - det er dog "kun" 60Hz.


    Men sagen er, der er ikke det helt store udvalg på 34" UltraWide skærme (endnu).


    Jeg tror, det nemmeste vil være at starte med at dele dem op.


    Vi har 2 skærme med G-sync, og en mindre håndfuld uden.


    G-sync skærmene er:
    Asus PG348Q - ca 8500 kr,- (kan af og til findes på tilbud til under 8000 kr,-)
    Acer Predator X34 - ca 10.500-11.000 kr,- (Kan af og til findes på tilbud rundt omkring ned til omkring de 8000-9000 kr,-)


    Her er Asus skærmen klart bedre - det er ikke bare bygge kvaliteten, men også lige de 100 Hz vs Acer's 75 Hz, og .... well, det er ikke for sjov den skærm fra Asus sikrede Asus fik prisen for bedste gamer skærm endnu et år (de sidste par år, har Asus konstant vunder priserne for de bedste gamer skærme)


    - denne er måske lidt ude af vores prisklasse..


    Skærme uden G-Sync


    Her kan man igen dele den op i default 60 Hz, eller 75-100 Hz


    100Hz
    http://www.pricerunner.dk/pl/2…-MX34VQ-Sammenlign-Priser - Asus til ca 7000 kr,-


    https://www.asus.com/us/Monitors/MX34VQ/


    Den koster nu også lige en del, men den er rimelig fed... trådløs Qi opladning osv indbygget, hvis man nu skal være lidt fancy og går meget op i design.
    - dette er nok den billigste UltraWide 34" du finder med 100 Hz. (Samsung ligger til samme pris ca)


    75Hz


    Her har vi så http://www.pricerunner.dk/pl/2…-34UC88-Sammenlign-Priser
    LG har flere skærme - jeg er ikke sikker på om du har set på 75Hz udgaven eller 60Hz, men denne skærm fra LG ligger til omkring 5600kr,- hvilket jo lige er en sjat at spare...


    60Hz


    Og her har vi så bl.a. den du nok har set på selv - LG 34U - M88C og B88B, som begge ligger til lige under eller omkring 5000 kr,-
    Der er et par andre mærker at vælge mellem her også - Philips, Dell, Samsung...
    - Jeg har ikke lige så meget erfaring med de forskellige og specifikke skærme så måske nogen andre kan dele sin viden/erfaring.. men her vil jeg nok lyde som en idiot som ikke har styr på noget, når jeg siger (som svar på dit spørgsmål) "bare tag det billigste" eller "se på dem og find den du synes ser bedst ud" :D


    - Dog har jeg hørt lidt rundt omkring om, at LG's 34" har haft nogen problemer mht. Backlight Bleed (IPS Glow) - her skulle Dell og Samsung være lidt bedre end LG - jeg ved dog ikke om der er noget som omfatter alle LG modellerne eller kun nogen.


    Men altså, går du efter en 60Hz uden G-sync, er der ikke den store forskel. den eneste forskel du vil finde her, vil være byggekvaliteten, service osv mellem de forskellige mærker.


    - Min nuværende skærm er uden G-sync - jeg oplever ingen problemer ala screen tearing. - gamer på en 27" 2560x1440 60Hz skærm.


    Jov, du kan lige sammenligne bagbelysningen osv, og igen, her vil jeg lige undersøge om LG fik fikset det med deres Backlight Bleed - men udover det, er de alle sammen IPS skærme, så det er jo en rimelig god start og standard at have med at gøre.


    Personligt er jeg stor fan af Asus - har bygget flere setups end jeg kan tælle på mine to hænder (hvis de får en finger hver... skal jeg smide 2-3 setups pr finger, kan jeg nok godt have dem alle med :D ) - primært går jeg efter Asus hardware i mine builds - mit private derhjemme, og de venner, bekendte og andre jeg har bygget for, fordi det er noget som holder - skulle det ske (de to gange jeg er endt med nogen småting), har de god service, og jeg har fået en ny skærm og nyt bundkort uden bøvl, men lige her, har vi jo ikke rigtigt Asus som en valg mulighed, da de har to skærme, som begynder fra 7000 kr, og op.


    Jeg ved der er andre herinde som har bedre styr på skærmene end jeg selv har, men umildbart, mht. skærm, vil jeg enten gå efter et af de to Asus skærme, eller også vil jeg sådan set bare vælge det billigste jeg kan få i 34" (Backlight Bleed fra LG udnersøgt og taget i betragtning)


    Nu hvor skærmen ikke har G-sync, ville jeg overveje måske at få den med 75Hz istedet, - Prisforskellen er jo på max 1000 kr,- alt efter hvilken af de LG skærme du egentligt havde set på.


    men som nævnt, så ved jeg der er andre herinde med bedre viden inden for lige dette felt end mig selv, så måske nogen kan komme med lidt indput.


    men nu hvor alt andet er smidt på bordet... skulle jeg købe en, og ikke havde råd til et af Asus skærmene, havde mit valg nok været mellem den billige LG bare for at få det billigste til omkring 4750 kr,- eller deres 75Hz udgave til 6000 kr... men så havde jeg tænkt "well, hvis jeg alligevel skal op og gi det ekstra, så kan jeg sku lige så godt gi det lidt mere ekstra og få den Asus skærm istedet!" som havde gjort jeg sad med valget mellem en skærm til under 5000 kr,- og en til over 7000 kr... havde jeg sikkert først valgt den til 5000 kr,- men så tænkt "jamen så fuck da det..." og købt Asus skærmen alligevel :D
    haha...


    beklager hvis jeg på noget tidspunkt her ikke lige hat givet helt mening eller været lidt for uklar - jeg er på opium idag... plejer normalt ikke at føle mig sløv af det, men lige idag.. :whistling:

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

    Rettet 2 gange, sidst af Raziel ().

  • hej igen


    Jeg skal købe mit system på torsdag og ville høre jeres mening og mine forhåbenlige endelige valg


    Pricerunner liste


    Anidees Ai crystal cube


    motherboard - Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7 (rev. 1.0)


    cpu køler - Deepcool Captain 240 EX White


    cpu - Intel Core i7-7700K


    Ram - Corsair Vengeance RGB DDR4 3000MHz 4x8GB (har valgt disse fordi jeg ikke kunne finde 4x4 hvis det bliver for dyrt går jeg i 2x8)


    Gpu - Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming (har valgt det grundet farven men ved ikke om det er meget dårligere end de lidt dyrere)


    harddisk - [font='&quot']Intel Solid-State Drive 600p Series 512gb [/font]


    bare for storage hdd - Seagate BarraCuda ST3000DM008 3TB


    jeg mangler en strømforsyning og RGB fans (tager meget gerne imod råd) jeg ved ikke hvilken støm jeg skal ha, jeg vil gerne ha muligheden for at kunne smide et ekstra grafik i en dag. jeg tænker jeg skal bruge 7 fans, 4 foran 2 på cooler, og en bagpå jeg vil meget gerne kunne styre dem sammen, der sidder vist en fanhub i kabinettet men kun til 5 skal jeg bruge noger for at kunne styre dem alle sammen "sammen" ville også gerne kunne styre alt lys i kassen sammen og er der ellers nogert i tænker der mangler?

  • jeg mangler en strømforsyning


    Hvis du er hurtig, gælder kun denne weekend.
    EVGA SuperNOVA 650 G3, 650W.
    https://www.komplett.dk/produc…upernova-650-g3-650w-psu#

    jeg vil gerne ha muligheden for at kunne smide et ekstra grafik i en dag.


    Glem SLI, man går mere og mere vær fra det. I :goodpost: ngen udviklere har fokus på multi GPU mere. De er fuldstændigt ligeglade, da 99.99% alligevel bruger single GPU. Når SLI og CF faktisk virker i nogle spil, så kører det slet ikke så godt som en single GPU grundet ustabile frame times og microstutter.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD