Hej. Jeg søger en stationær til spil primært. budgettet er imellem 3-4 k - tænker noget 970/780/770, i72600k-ish / i5 46xx-ish, ssd mm. skriv hvad i har
søger også en skærm. gerne asus vg248qe eller benq
gerne omkring odense / århus
Stationær købes, 3-4k budget
-
-
Hej,
Så lige dit indslag. Du skal ikke oppe dit budget ret meget for at få en budget gamer, ny.
Jeg har vedhæftet et eksempel. -
Så lige dit indslag. Du skal ikke oppe dit budget ret meget for at få en budget gamer, ny.
Jeg har vedhæftet et eksempel.
Vær OBS på at man skal opdatere BIOS inden den CPU virker i det bundkort. Og dette kan man kun gøre med en Skylake CPU. Så det er bedre at vælge en Pentium G4560 og så et B250m bundkort. -
God vinkel!
-
Tak for input. kan en i3 generelt godt klare jobbet ?
-
jeg læste på tomshardware i sin tid hvor de testede i5 vs i7, der var 10 til 20 fps forskel på de fleste spil.
forskellen kunne ses på I3 maskinen der droppede op til 50 fps, i forhold til i5 maskinen.
men det var fint spilbart alt hvad de ville spille og det var testet med en 860 gtx kort, 8 gb ram, og mindes det var 4. gen i processorene.
idag er vi oppe og køre 6. og på vej til at tage 7. gen også, så der vil være en forskel.
jeg kunne ikke lige nå at finde testen, men det vil fint ku lade sig gøre med den der 1050 ti + den i3 der.
og de snakkede om tidligere en af deres pentium G cpuer ville blive opgraderet til 2 kernet med hyper threating, og ville stå og jogge lige i hælene på en i3 mht perfomance, og man faktisk ville ku ha bygget et fair gamersystem på et stramt budget med den cpu.g4560 hed cpuen
og her er artiklen
http://www.eurogamer.net/artic…60-budget-cpu-king-review -
Tak for input. kan en i3 generelt godt klare jobbet ?
Det er klart at en quad core er at foretrække. Men da dit budget ikke er højere "må man tage til takke med" det HW ens pengepung tilbyder.Men faktisk er en Pentium G4560 slet ikke nogen ringe CPU, prisen taget i betragtning. Og til et system, hvor der spilles i 1080P@60 Hz, er den p.t den bedste CPU til pengene. Kombinerer man den med et AMD Rx 470, har man en habil gamer. Det bliver dog enormt spændende når vi om kort tid ser AMDs nye CPUer. Her skulle der komme en quad core uden SMT, der måske bliver det oplagte valg til en budget gamer.
-
Har en til salg til 4800 kr.
-
Kabinet - Zalman T2 PLUS (Usb 3.0)
Strømforsyning - 500 Watt 80+ Cooler Master ver.2
Bundkort - MSI B250M PRO-VD (M.2)
CPU - Intel Pentium G4560 (3.5 Ghz) Kabylake Box
Hukommelse - 8GB DualChannel DDR4-2400 G.Skill AEGIS
Hardisk - 1000GB 7200 rpm. Toshiba P300
Grafikkort - 4GB RX 470 Gigabyte G1 Gaming (Twin Fan)
3994,-
Skærm - 1080P 22" Samsung LS22F350FHUXEN (AMD FreeSync)
4844,-
-
deerang. jeg vil ikke giver mere end 3-3.5 k for det setup