Hjælp til Overclocking af 6600k til en begynder.

  • Mit setup er nu ved at være et halvt år gammelt og vil nu gerne se hvad jeg mere kan få ud af CPUen. Jeg er meget glad for mit setup, især fordi jeg har fået det til at være ret støjsvagt. Dette er stadig en prioritet!


    Mit setup som er selvbygget:


    Intel i5-6600K


    Asus Z170 Pro Gaming


    Noctua NH-D15S CPU køler


    HyperX Fury DDR4 2133 MHz 16 GB


    Samsung 950 M.2


    Asus 1060 Stix 6GB


    EVGA 750w PSU




    Med nuværende kølersetup:


    Idle Temp på 31


    max temp 47



    Jeg er grøn med hensyn til overclocking. Men hvad jeg har kunnet at læse så er
    det forholdsvist simpelt, men i den grad også en religionssag.




    Hvad jeg dog læser igen og igen er at der er et, skal vi kalde et ”sweetspot,
    på 4600 GHz med en låst volt på mellem 1.35 og 1.32.



    Er jeg helt ude i hampen med det her?




    Jeg er ikke interesseret i hvad folk kan få deres setup til at præstere max. Søger
    en gangbar løsning som kan holde i den lange bane, som for pc’en til a præstere
    bedre og uden at det bliver en larmemaskine.


    Håber at i har nogle gode input, på forhånd tak.

  • Til en grad ja. Men vi ved aldrig hvordan din chip helt præcist køre, så det vil altid være bedst at starte et sted og gå op/ned. Bygge den op indtil du finder det passende mht. temperature.
    Hent prime95*, eller anden cpu stress test, smid den på de indstillinger du har nævnt. Køre det optimalt kan du begynde at lege. Hvis ikke det er stabilt lukker PC'en automatisk ned og du skal ind i bios og ændre indstillinger.
    Det kan jo være du har en rigtig god chip der kan køre 4,8, også langsigtet. Det handler alt sammen om temperature.


    *LINK: https://www.google.dk/webhp?so…e=UTF-8#q=cpu+stress+test

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg sad fornylig og roede lidt med oc af mit system og tog udgangspunkt i følgende tråd:
    https://rog.asus.com/forum/sho…-The-Maximus-VIII-Extreme


    Tråden er en guideline og om det er 6600k eller 6700k er et fedt. i kommentarfeltet er der tips og tricks fra andre brugere, jeg fandt det i hvert fald nyttigt mht. settings. Jeg har ikke roddet med oc siden omkring år 2000. så skulle selv have en del genopfrisket.

    Jeg fik min 6700k stabil ved 1.330v ved 4.6ghz har samme køler som dig. Jeg startede med at køre nyeste bios og lagde ud med 1.350 på volt og lod den køre stress tests i en time. Bootede og ændrede volten med 0.05v nedad for hver time den klarede stress test. Min failede på 1.325v, hvorefter jeg satte den på 1.330v og her har den så kørt siden uden blå skærm eller crash af program/ spil.


    Pøj pøj

  • Du må meget gerne holde os opdateret! - jeg sidder selv med en 6600K og et asus z170i som jeg gerne vil prøve at OC.

  • Tråden er fra starten af 2017.... Jeg tror nok du bør lave din egen tråd. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |