Upgrade af ældre computer

  • For the love of god, få dog bindet åæø til dit keyboard, Sven. Det er jo ikke til at læse :D


    Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på flaskehalse, men man skal huske at coreparking er sat til by default for at spare strøm. Det er ikke en magisk tryllestav man kan svinge uden konsekvenser - ellers var det jo ikke en feature til at begynde med.

    Jeg havde faktisk lavet et lille program der oversaette AE OE og AA til danske bogstaver . men jeg har mistet det. ;(


    Disable core parking er ikke en magisk trylle stav helt enig... men taet paa :thumbsup:
    Coreparking giver .feks ikke en dyt til ting der allerede koere fin CPU helt ud. eller single threaeded programmer.


    mht til stroemspare funktionen saa har jeg ikke set nogen maalbar stigning og stroemforbrug (maalt ud af vaegen) ved idle.
    8 cores i aktive mode idle vs 2core i aktive mode idle og 6 paa park.
    Saa jeg kan umiddelbart ud fra kun en kort test nemt anbefale at koere med det.


    Jeg har dog taenkte mig at lave lid flere teste isaer mht til laptop batteri forbrug



    Der vil naturligvis vaere et mere stroemforbruge nar du faar booster da din cpu nu laver mere. jeg har dog ikke maalt dette endnu

  • Han bor i USA, det er måske derfor han ikke har et nordisk layout på keyboardet.


    Ups, så ikke at du havde svaret, Sven Bent, glem post. :rolleyes:

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .