Forstærker til passive PC højtalere

  • Kig på Amazon.Co.Uk jeg fandt en mini forstærker til datteren der inde. Tror jeg gav 50 kr for den. Den lyder ikke super godt men den virker. Man skal bare sørge for at få en med strøm forsyning:-D i hvert fald hvis man køber en af dem der er beregnet til bil eller båd

  • Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, eller hvor du bor i landet.


    Hvis du bor i Aarhus/omegn, harjeg en ældre, men velfungerende NAD T743 (5x50W) forstærker, incl tuner/reciever) jeg vil sælge for en plovmand.


    Den skulle RIGELIGT kunne trække de højtalere :)

  • Hvis du er interesseret har jeg en Dynavox CS-PA1MK 50 watt forstærker (2 x 25 W/20 Hz-30kHz) der kan blive din for 300 kr. (plus evt porto 50 kr).


    Den er sort, der er 3 linie indgange, Rec out og hovedtelefon ud udover effekt udgangene.
    Den måler 18 x 14 x 6,7 cm og vejer 1,4 kg.
    Æske, ledning og manual (og kvittering) medfølger.
    Garantien er udløbet, men den virker perfekt.


    SOLGT!


    Men hvis du kan købe en et andet sted, kan den anbefales.

  • Jeg er faktisk i Århus omegn, men den forstærker er bare alt for stor. Det skal bare gerne være sådan en lille controller jeg kan have på mit skrivebord.




    Tror nu ellers godt jeg kunne have brugt den Dynavox, størrelsemæssigt ville den have passet fint :( Men hvordan ville jeg i realiteten forbinde den til min PC?


  • Tror nu ellers godt jeg kunne have brugt den Dynavox, størrelsemæssigt ville den have passet fint :( Men hvordan ville jeg i realiteten forbinde den til min PC?


    Minijack, eller hvad du har på din lydudgang og 2 x phono i indgangen til Dyno'en. Der er 3 indgange CD, Tuner eller Tape, men de er identiske så du kan bruge en vilkårlig af dem.


    https://www.avxperten.dk/minijack-til-phono-kabel/


    Du kan regulerer lyden i Windows og på forstærkeren. Begge skal bare stå i en midter position og så skruer du op/ned hvor det passer dig bedst.


    Min er solgt og afhentet nu, men der er en i den blå.

  • Begge skal bare stå i en midter position og så skruer du op/ned hvor det passer dig bedst.


    jeg maa sige jeg er uenig med dette. Din Windows volume kontrol skal staa til max hvis vi taler om teoretisk bedst lydkvalitet.


    1: I din windows mixer skruer du ikke op for lyden men kun ned. nar du skruer ned for at digital signal reducer du den effektive bit maengde.
    Aeldre windows der kun bruger 16bit mixer kan der vaere en mulig hoerbar kvalitets forskel. I Windows 7 og nyere er det 32bit mixer og tror naeppe der er en hoerbar forskel i dette. Men terotisk er max volume altsaa bedst.
    Dog undgaa voluem boosterre ( som f.esk i VLC volume kontrol)


    2: Bedre SNR over dine kabler til forstaerker
    med et hoejere volume signal over dit kabel saa vil stoje der komem rind i kabler vaere forholdsvis mindre
    saa nar du skrue op paa din PC og ned paa volume kontrol, paa forstaerken, til samme volume niveau, har du altsaa skruetr ned for stoejen der kommer ind i kablet.
    Der skal naturligvis tages forbehold for at dit input paa forstaerker Cliper


    Kort fortalt: hav volume paa max pa PC og skrue ned saa taet paa hoejtalene som muligt med analog kontrol.

  • Den sidste lille der fra Amazon ser da egentlig fin nok ud. Irriterer mig dog, at der både skal kabler ind foran og bagved, kommer til at blive et rod.
    Ville man egentlig stadig få noget ud af at købe et lydkort, hvis man har sådan en lille forstærker, eller har den rollen som lydkort?

  • well de små amazon forstørkere leverer ikke nok kvalitet til at du ville kunnehøre forskel på det interne lydkort og så et dyrt lydkort :-)
    men de fungerer ret godt :-)
    man kan også finde reviews af de fleste af dem på youtube :-)