Installere spil på sekundær hdd.

  • sagtens , så længe der er sate porte til det på bundkortet så kan du installere så mange hdd's i din maske du vil :-)
    programmer og spil kan sagtens kæres fra en anden harddisk end den styresystemet ligger på :-)

  • jeg har personligt en WD black 1 tb i min maskine til spil og lager osv :-)
    men hvis de skal være billige er der så hvidt jeg ved ikke den store forskel på diverse harddiske.

  • Det kommer lidt an på hvilken platform du bruger. F.eks. kræver Steam at alle spil installeres i et "bibliotek" som har en fast placering. Du har dog muligheden for at oprette et eller flere biblioteker på et andre drev end hvor Steam er installeret for også at bruge pladsen der.


    Men som udgangspunkt kan du sagtens installere det meste på et hvilket som helst drev du måtte have lyst til - Du skal bare huske at drevene skal blive siddende, så at drevbogstaverne ikke byttes rundt. Nytter ikke meget at et spil der lå på D: drevet pludselig er på E:


    Edit: Clarification

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er så også præcis hvad jeg har skrevet, DWMC gamle dreng :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg mente nu mere om steam ikke kan have to biblioteker?
    altså steam på et drev og to dedikerede drev til steam biblioteker :-)


    det kan du fint, har jeg os haft, men valgte at flyttet det efter en reinstall så alt lægger samlet :P

  • jeg mente nu mere om steam ikke kan have to biblioteker?
    altså steam på et drev og to dedikerede drev til steam biblioteker :-)

    Igen... se mit første indlæg. Jo det kan man sagtens. :P


    Det er dog ikke lige alle platforme der er lige samarbejdsvillige - Og langt de fleste spil smider alligevel savegames og lign. på C.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |