Ny PC - gode råd søges

  • Hej alle på Tweak.dk


    Jeg står overfor at genoptage gaming, og har derfor brug for en erstatning for min 10 år gamle stationær.


    Jeg er ude efter noget der ikke fylder så meget og er forholdsvist støjsvagt. Den skal primært bruges til WoW, WoT, GTA V, DOTA ol.


    Jeg har kigget på nedenstående, men kunne godt bruge nogle gode råd hvis andet kan anbefales. Mit samlede budget er omkring de 9000 kr. dog er billigere alternativer også velkomne.


    Kabinet: Fractal Design Define Nano S Window
    Kabinet-køler: Fragtal Design Fan Dynamic GP-12
    Bundkort: ASUS Z170I Pro Gaming
    PSU: EVGA G2 650W
    CPU: Intel Core I5 6600K
    CPU-køling: Corsair H90
    RAM: Kingston HyperX Fury DDR4-2133
    GPU: ECGA GeForce GTX 1060 SC Gaming
    SSD: Samsung EVO 850 250GB
    HDD: WD Blue 1TB


    Med denne løsning påtænker jeg at montere rad+blæser øverst i fronten af kabinettet med den medfølgende 140mm blæser nedenunder og den medfølgende 120mm blæser bagerst. Jeg er dog lidt i tvivl om det er overkill at montere en 120mm blæser i bunden, men da komponenterne sidder tæt vil jeg gerne have så meget air flow så muligt, dog vil der så være 3 blæser der tager luft ind og kun 1 der blæser luft ud.


    På forhånd tak.


    Venlig hilsen
    Michael

  • Hvis du skal spendere den slags penge til en PC skal du altså have flyttet rundt på budgettet så du kan erstatte 1060 med et 1070. Den der vandkøler gør ikke så meget godt, den er bare dyr og så sidder der en pumpe der larmer unødigt :S
    Hvis du alligevel ikke skal overclocke den helt vildt, er en anstændig luftkøler rigeligt.


    Drop den sidste blæser du har jo CPU/GPU der sørger for outtake, samt mindst en i fronten til at suge ind. Som sagt, skal du ikke overclocke den for vildt er det slet ikke nødvendigt. Jeg kunne fint overclocke min CPU til 4,0 uden problemer og det er en CPU der kan æde dobbelt så meget strøm som den der i5 :P Og det er bare en billig 300kr luftkøler. Med 1 køler i fronten.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hvis du skal spendere den slags penge til en PC skal du altså have flyttet rundt på budgettet så du kan erstatte 1060 med et 1070. Den der vandkøler gør ikke så meget godt, den er bare dyr og så sidder der en pumpe der larmer unødigt :S
    Hvis du alligevel ikke skal overclocke den helt vildt, er en anstændig luftkøler rigeligt.


    Drop den sidste blæser du har jo CPU/GPU der sørger for outtake, samt mindst en i fronten til at suge ind. Som sagt, skal du ikke overclocke den for vildt er det slet ikke nødvendigt. Jeg kunne fint overclocke min CPU til 4,0 uden problemer og det er en CPU der kan æde dobbelt så meget strøm som den der i5 :P Og det er bare en billig 300kr luftkøler. Med 1 køler i fronten.

    Jeg har også haft kigget på 1070, men det er alligevel omkring 1500 ekstra, og i forhold til mit nuværende behov synes jeg 1060 er det bedste valg i forhold til prisen.
    AIO køleren valgte jeg mest af alt pga. pladsen, jeg har også kigget på NH-D14/15 mest af alt pga. lydniveauet, men jeg synes de tager forholdsvist meget plads i så lille et kabinet. Er der andre lydsvage luftkølere der kan anbefales?

  • Fint system. :) Jeg har dog en indvending imod din PSU, da den er ALT for kraftig. Dit system vil ikke trække mere end ca. 250 watt, med OC ca. 275 watt.


    Personligt synes jeg det er en god idé, at gå efter en AIO køler til din CPU, man skal bare ikke vælge de billige, da man som oftest får hvad man betaler for. Og det er ikke rigtigt at pumpen larmer, eller jo, i de billige. Køber man kvalitet, så larmer de bedste ikke mere end fx de store Noctua luftkølere.


    Kig evt. efter Corsair H80i.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Fint system. :) Jeg har dog en indvending imod din PSU, da den er ALT for kraftig. Dit system vil ikke trække mere end ca. 250 watt, med OC ca. 275 watt.


    Personligt synes jeg det er en god idé, at gå efter en AIO køler til din CPU, man skal bare ikke vælge de billige, da man som oftest får hvad man betaler for. Og det er ikke rigtigt at pumpen larmer, eller jo, i de billige. Køber man kvalitet, så larmer de bedste ikke mere end fx de store Noctua luftkølere.


    Kig evt. efter Corsair H80i.

    Hvilken PSU kan så anbefales, når den også gerne skal være støjsvag? (http://outervision.com/ anbefaler en 500W)