V: intel Core i7 5930k og X99 bundkort

  • Hej Tweak


    Hvad er en intel Core i7 5930k (med kvitt. Fra 15-12-14) værd i dag?


    Jeg har også et MSI X99 SLI Plus (uden kvitt.) som jeg gerne vil have vurderet


    Hvad kan det indbringe i dag?


    Delene virker perfekt

  • De dele har jeg svært ved at vurdere, da jeg eksempelvis kan finde en 3930k til 1000, og han skriver han modtager bud. Så til den rigtige køber kan du nok få cirka halvdelen af nyprisen.
    Men de er svære at komme af med da nyere generationer med 4 kerner faktisk er hurtigere til mange opgaver. Og en helt ny i5 med mobo og ram koster nok 3000*.


    *EDIT: Prisen er rettet da jeg troede i5 var noget billigere.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • De dele har jeg svært ved at vurdere, da jeg eksempelvis kan finde en 3930k til 1000, og han skriver han modtager bud. Så til den rigtige køber kan du nok få cirka halvdelen af nyprisen.
    Men de er svære at komme af med da nyere generationer med 4 kerner faktisk er hurtigere til mange opgaver. Og en helt ny i5 med mobo og ram koster nok 3000*.


    *EDIT: Prisen er rettet da jeg troede i5 var noget billigere.

    Til gaming, ja, så er de hurtigere


    Men hvis du redigerer videoer, eller laver noget andet CPU krævende, som kan udnytte flere kerner, så er der en verden til forskel, fra en i5'er og så denne 6 kernede i7'er :)

  • Det vil jeg ikke modsige jeg siger også bare det er svært at få solgt til en god pris :) Jeg er godt klar over til den er bedre til specifikke opgaver. Men det er de færreste der køber sådan high-end komponenter brugt. EDIT: Medmindre det er til en favorabel pris.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().