Lenovo Thinkpad E530c sort skærm

• Hey.

Er der nogen der ude der kender en PC guru der har forstand på Lenovo laptop's ?
    Jeg har en Thinkpad E530c med Win 10 home der pludselig har sort skærm ???
    I foregårs skulle jeg lave en clon af min hard disk. jeg søgte på Google og fandt
    http://www.xxclone.com som er gratis. Jeg satte min SSD til et USB stik og startede
    cloneingen og den kørte til slut. Ca 4 timer.
    Der efter vækkede jeg computeren fra sleep og den var lidt træng. Altså langsom
    og hang lidt.
    Jeg genstartede den og siden har den haft sort skærm :( intet har jeg kunne siden.
    Jeg kan høre den aldrig når til at starte hard disken op. Den starter og fan blæser og der
    efter bare sort skærm. Kan ikke komme ind i BIOS eller sikker genstart.
    Så nu har jeg brug for en PC guru der kan hjælpe mig mod betaling.
    Jeg er selv Mac bruger og ved derfor intet om PC. Jeg bor i KBH/Charlottenlund og har
    brug for hjælp. Jeg er villig til at betale lidt for din hjælp ?
    Der er tale om en Lenovo Thinkpad E530c som har virket perfekt entil jeg lavede den
    hard disk clon med XXClon software. Siden har der været sort skærm, æv.
    Jeg nægter at tro på at et freewere software kan ødelægge komputeren så det må være
    en dum lille ting.
    Jeg kan træffes på 20828466 via SMS f.eks. Takker

• og du har prøvet at starte den op uden harddisk ? (for at komme ind i bios ?

Det kan faktisk godt være at din USB forbindelse til din disk har tiltet den. ikke at det sker tit, men det er muligt at den controller der er i din ssd disk er tiltet...

• Hejsa.

Tak for svar.

Ja det er prøvet. Der er sort skærm. jeg kan ikke engang komme ind i BIOS. Helt sort !
    Den når simpelthen aldrig til punktet hvor den skal starte HD op.
    Så tænker en død LCD eller LCD panel/controller ?

Tak igen.

Vh
    Lui