Grafikfejl i Fallout 4 og GTA 5

  • Hej Tweakers


    Jeg har de senere måneder oplevet pixelfejl i Fallout 4.. Kan ikke finde nogle lignende tilfælde på Google..
    Fejlene forekommer random.. Eksempel (handskerne på NPC):


    http://s32.postimg.org/41mh100b9/asdasdasd.jpg
    http://s32.postimg.org/j9tkbu3x1/2016_04_28_18_37_08.jpg


    Nogen har fortalt mig, at det er mit grafikkort som er ved at stå af.. Men det er jo kun 2 år gammelt..
    Det er et Sapphire Radeon R9 290 Tri-X..


    En tilføjelse hertil er, at mit GTA 5, sommetider, har nogle micro stutters, der varer 5-6 minutter..
    Typisk efter jeg har Alt+Tab..


    Jeg har kørt begge de nævnte spil på max settings uden problemer siden de udkom.. Og de nævnte issues har stået på omtrent lige længe..
    Anyone?
    :boxed:

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

    Rettet 2 gange, sidst af thjen87 ().

  • for komme disse ting kun i Fallout 4 & GTA5 eller osse i andre spil?


    lige angående Fallout 4 synes kun jeg kan se det er "handskerne" som har fået lidt "glow" så troede det var et mod :))

  • Kunne godt være VRAM der er ved at fejle. :(


    Viser sig ofte ved forkerte farver og ekstrem pixelering. Det er under RMA hvis du har reklamation tilbage. :)


    Du kan prøve at stresse kortet's RAM ved at starte et nyere spil som æder VRAM til morgenmad. Mener også der er et par benchmark/test værktøjer til VRAM specifikt. Mener ikke Furmark kan finde den slags da det primært er GPU'ens kerne, ikke VRAM der stresses.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kunne altså osse være en driver, som ikke virker til netop dit kort. Prøv og rulle tilbage.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er i de to spil jeg har oplevet problemer.. The Division synes jeg ikke har forvoldt nogle problemer.. Ej heller AC Syndicate, Rocket League og Cities Skylines..
    Det er vist de spil jeg har været i berøring med de seneste 2-3 måneder..


    Og nej, jeg har ingen mods installeret i nogle af spillene ^^


    Jeg har også oprettet en tråd på Steam, hvor der blev nævnt, at det kunne være mine VRAM på gpu, som kiksede.. Jeg har meget travlt, hvis jeg skal gøre brug af RMA, da kortet er købt i starten af maj 2014..
    Har sendt en mail til AMD med mit problem, men der frygter jeg bare, at de trækker sagen i langdrag, så garantien når at udløbe :pinch:
    De har vendt tilbage med samme forslag som du, Ebo, at køre AMD Clean Uninstall og dernæst hente frisk driver ned..
    Det vil jeg lige forsøge imorgen, om det skulle have virkning.. Men det er jo svært at teste, da ovennævnte fejl jo, som sagt, forekommer random og sommetider slet ikke.. Og tiden er ikke på min side mht garanti osv..


    Jeg har kørt både Furmark og en Video Memory Stress Test, hvor ingen af dem viste tegn på ustabilitet og fejl..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • De kan ikke trække i langdrag. RMA gælder fra den dato du gør opmærksom på problemet - ikke den dato de modvilligt siger ja til at tage imod den. Ellers ville alle firmaer jo med vilje køre med minimal support for at undgå RMA.


    Men RMA skal gøres til butikken hvor kortet er købt først og fremmest, hvis det skal skiftes. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nå, nu har jeg forsøgt som AMD foreslog, at køre AMD Clean Uninstall og dernæst installere seneste driver på ny.. Det hjalp ikke..
    Har skrevet til Komplett nu, hvor kortet er købt.. :pokey:

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Nu har kortet så været sendt til Komplett, indenfor garantiperioden..
    De meldte så tilbage idag, at de efter at have testet det, ikke fandt nogle fejl/defekter..
    De sender det derfor retur til mig..


    Nu er jeg ikke så erfaren i retursager osv, men hvad skal mit modtræk være her?
    Skal jeg bare acceptere dommen?

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Hiv kortet over i en anden maskine (ven/kollega) og tag video/billeder. Komplett kan være lidt... dovne mht. til test.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej
    En lille men ekstremt vigtig tilføjelse til RMA'en( hvis ikke allerede skrevet) er at TYDELIGT gøre opmærksom på at der er tale om en PERIODISK fejl som er registreret ved 2 specifikke spil !

  • Jeg har et AMD 280x hvor jeg især i World of Tanks men også i andre spil bla. det aldrende Halflife2 har oplevet grafikfejl ala det her http://s12.postimg.org/bxfhwe1jx/2015_10_03_00002.jpg.


    EN masse driver udskiftninger, PSU udskiftning m.m. ændrede ikke på sagen. En RMA endte med samme resultat som THJEN87 (kortet fejler ikke hos komplett).


    Den ENESTE ting der virker for mig, er at nedsætte hastigheden på Vram. MSI afterburner virker perfekt til dette.

  • Hej
    En lille men ekstremt vigtig tilføjelse til RMA'en( hvis ikke allerede skrevet) er at TYDELIGT gøre opmærksom på at der er tale om en PERIODISK fejl som er registreret ved 2 specifikke spil !

    Jeg skrev netop til dem, at fejlene opstod tilfældigt, primært i Fallout 4 og GTA5.. Sommetider efter 10 minutter, sommetider efter 10 timer..
    De vendte tilbage og fortalte, at de havde testet forskellige AAA spiltitler i 30 minutter pr spil, samt kørt stress test..
    Lidt a la det samme som jeg selv havde, inden jeg sendte kortet afsted..
    De påstår bare, at kortet ingenting fejler.. Og måske har de ret.. Jeg aner det i hvert fald ikke..


    Nu har jeg kortet installeret i maskinen igen.. Så må vi se hvad der sker.. Må bare teste igennem, eventuelt på en anden pc, som HerrMansen foreslår..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X