Ny Mobil, jeres vurdering

  • Overvejer at skifte min gamle mobil (Nokia Lumia 635) og overvejer i den forbindelse om jeg skal forblive i Windows Phone miljøet som jeg har været godt tilfreds med eller gå tilbage til Android. Har ikke de store krav til Apps.


    Har kikket lidt på følgende mobiler, og vil gerne høre jeres vurdering af dem:


    Samsung S6
    Sony Compact Z5
    Google Nexus 5x
    Microsoft Lumia 950


    Før min Lumia 635 havde jeg en Nexus 3, som jeg var godt tilfreds efter jeg gik rootet den, og fik den sat op så jeg fik opdateringer direkte fra Google, og ikke Samsung som lavede Nexus 3, fordi Samsung ikke gad udsende google opdatering før de fik opdateret deres egne modeller.

    Mit spørgsmål er nu, er Samsung den dag i dag ligeså elendig til at holde android opdateret, som de var for 2-3 år siden eller har Samsung forbedret sig?


    Grunden til jeg har taget Samsung S6 med i mine overvejelser er at klart er den kraftigste mobil af overstående android mobiler, og jeg gider ikke lack.


    Ligeledes, hvordan Sony til at opdatere Android, når google udsender nye opdateringer?


    Har ikke så meget styr på LG og Huawei, hvordan er de?


    Vil helst ikke over 5.2" i skærmstørrelse, så derfor har jeg ikke taget Microsoft Lumia 950 XL og Google Nexus 6P med i mine overvejelser, da jeg synes deres skærmstørrelser på 5.7" er for store.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Du kan få rigtig mange mange rigtig gode telefoner.


    Sony kan jeg ikke anbefale. Deres telefoner er berygtede for at deres glas knækker under mindre pres. F.eks at sove i sofa'en med sin telefon i lommen smadrede min kammerats z1'er indenfor 2 uger han havde haft den. Har selv haft z1 compact som smadrede skærmen første gange jeg tabte den fra hofte højde. Har også læst mange andre tilfælde, også med de nyere modeller.
    Edit: Det skal dog nævnes at de vidst har fixet det værste med deres nyeste modeller. Men ikke noget jeg stoler på inden de rykker over til gorilla glass, de bruger den mindre kendte dragontrail glass.


    Samsung er en af de telefoner der er bedst fysisk sat sammen. Microsoft telefoner kender jeg intet til. Men er de som nokia's modeller så er det nogle gode holdbare telefoner.


    Du skriver du ingen lag vil have, det får du ikke med nogle af de telefoner. Men hvis du vil have en så gnidnings fri løsning som muligt er det ikke sikkert det er android du skal hoppe på. Iphone og windows phone har altid været kendt for at have en bedre fornemmelse at køre rundt i UI, end android. Du får ikke de der mærkelige hak der ofte følger med android styresystemet. Og det er simpelthen fordi de ikke skal være kompatible med en masse gamle telefoner osv..

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Android er helt sikkert det bedste valg mht. til app markedet, det er så meget større end Windows Store, og det kan mærkes, da mange af de mest populære apps ikke fåes til Windows Phone. Det siges at Microsoft vil prøve at rette lidt op på dette med Windows 10, som Lumia 950 jo bliver leveret med, dette er dog ikke noget vi kan være sikre på.


    Valget af en telefon afhænger af mange ting, bl.a. præferencer i forhold til hvilke andre enheder du vil have den til at arbejde sammen med, hvis dette er tilfældet.


    Sonys telefoner kan så vidt jeg ved arbejde sammen med PS4 miljøet.
    Samsungs telefoner arbejder ret godt sammen med diverse smart-tv løsninger, dette tror jeg dog er en generel ting for Android.
    Microsofts telefoner fungerer godt i et kontor miljø hvor dine enheder med Windows 10 skal kunne arbejde sammen gnidningsfrit.


    Samsungs S6 er også klart en af de bedste telefoner på markedet sådan overall.


    Personligt har jeg selv en Lumia 920 lige nu, men jeg har forudbestilt en Lumia 950 med display dock, da jeg godt vil prøve at se om Continuum er noget for mig, bl.a. regner jeg med at en større eksamensopgave skal baseres på det :D



    Min kæreste har en S6 edge, som fungerer uden problemer.


    Jeg kan også kun foreslå at du går ind i butikker og prøver at holde de forskellige telefoner i hånden, da der er kæmpe forskel på hvor godt de ligger i hånden.

  • Jeg har haft både Oneplus One og Oneplus Two, og er super tilfreds, jeg har tidligere både haft HTC og Samsung, og de har bare ikke været noget for mig.


    Der er så meget saft og kraft i Oneplus, og samtidig koster det halve ;-) :clap: