Tanker før selvbyg

  • Jeg har besluttet at bygge selv og bruge Jespers skabelon.
    Systemet skal som udgangspunkt ikke OC til at starte med. Det er slet ikke nødvendigt med de spil jeg pt spiller, men vil da gøre det, den dag behovet er der.
    Ang. Ram. Du har forslået 8 gb 2400mhz cl14. Hvad er vigtigt ifm. Ddr4 ram. Hastighed eller timing? Er vi ikke ved at være der, hvor 8 gb er ved at være i underkanten. Mener den kommende cod kræver 6gb som minimum.


    Grafikkort. Jeg kan læse at asus strix er dejlig lydsvag. Men det er ikke det stærkeste. Vil jeg savne noget speed eller kan det clockes godt såfremt dette bliver nødvendigt ? Hvad siger erfaringerne her ?


    Som jeg ser det, bliver systemet rigtig lydsvagt. Er dette korrekt ?


    1. Hvis du på et tidspunkt vælger at OC, så er der plads :-)


    2. Hastighed er mere vigtig. Timing er sjælendt vigtig. Jeg gjorder det bare fordi det passede bedre ind i dit budget, men hvis du vil kan du jo bare købe de her i stedet for Kingston HyperX Fury DDR4 16GB


    3. Den performer lige så godt som andre GTX 970. Til 1080p er det nok, selv til 120hz. Men ja, MSI/ASUS er de mest lydsvage aftermarket køler. Maxwell, kan ofte overclockes til 1500mhz boost clock.


    4. Bequiet/Noctua er musestille. Du kan bruge Asus AI Suite til at styre dine blæser.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Så r det bestilt. Bestilte hos proshop, da de samlet er ca. Kr. 1000 billigere for dette system.
    Jeg håber ikke der er lang leveringstid på psu dog. Resten kommer i løbet af en lille uge.
    Jeg bestilte 2x140 mm bequiet pure wings 2 ekstra til kabinettet.
    Ssd tog jeg dog Samsung 850 evo.
    Jeg tog også de 16 gb ram.


    På komplett side er der nederst et tilslag af kabel til eizo foris fg2421. Men hos proshop spurgte den kun til ekstra forsikring, hvilket jeg selvfølgelig ikke tog. Jeg håber virkelig at der er Skærmkabel med eizo. Det har der været til de 2 benq skærme jeg har haft.


    Tak for råd, vejledning og debat. Så håber jeg bare, at selvom det er bestilt på en mandag, at jeg ingen mandagsudgaver får 😀


  • Hvis de har det på lager, så får du delene dagen efter du har bestilt dem. Proshop har altid leveret dagen efter for mig. Du får kabler med dit grafikkort og skærm, så mon ikke at der er et dvi/displayport kabel med ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Leveringstiden på evga supernova 750w er ret lang. et alternativt forslag som er lydsvag og i samme prisleje, omkring de 900?
    Be quiet blæsere kan heller ikke leveres...alternativ?
    Ved køb ad ssd, skrives der ofte uden tilbehør sm data og strømkabler. Følger disse med bundkort?
    Må gerne være pålager hos proshop.

  • Leveringstiden på evga supernova 750w er ret lang. et alternativt forslag som er lydsvag og i samme prisleje, omkring de 900?
    Be quiet blæsere kan heller ikke leveres...alternativ?
    Ved køb ad ssd, skrives der ofte uden tilbehør sm data og strømkabler. Følger disse med bundkort?
    Må gerne være pålager hos proshop.


    Superflower er et godt alternativ, du kan finde dem på computersalg.


    http://www.computersalg.dk/pro…per-flower-leadex-gold-sf


    Kan se de er på proshop, men der siger den 3-4 dage http://www.proshop.dk/Stroemfo…old-750W-PSU-2471458.html


    Noisebloker har jeg set gode anmeldelser om. Noctua er selvfølgelig også en mulighed, dog koster de enormt meget.


    Du modtager altid sata kabler med dit bundkort, med mit Maximus Hero fik jeg 5-6 stk. Strøm kabler kommer med din strømforsyning.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB