HJÆLP: Min PC kører i Loop efter BIOS skærm

  • Hjææælp! Puha..


    Efter at have haft glæde af min brugte computer nogle måneder, begyndte den i går ligepludselig ikke at ville starte op da jeg tændte den.
    Den tænder normalt, viser BIOS/Bootloader skærmen. Men i det den skal til at loade windows, slår den fra og slukker. Herefter genstarter den og repeater...


    Jeg har prøvet at tilgå BIOS setuppen. Men når jeg trykker del/f2, kan jeg se den begynder at loade setuppen - men genstarter. Fuldstændig samme resultat. Jeg har prøvet at nulstille CMOS, ved at bruge jumpersne. Dette resulterede i når jeg tændte computeren denne gang, at start BIOS skærmen angav min hardware, og jeg kunne vælge blandt andet at gå til BIOS setup, Loade defaults mm. Denne skærm lod jeg stå tændt lidt - og det fik den lov til. Den genstartede altså ikke her. Herefter prøvede jeg at tilgå BIOS setuppen igen --> computeren slukkede ned fuldstændig som før! Herefter loadede jeg defaultsettings, og nu er den tilbage i samme loop som da jeg begyndte.....


    Mit setup:


    AMD Phenom II X4 Quadcore 965 Black Edition
    Asus Radeon 6970 HD
    ASRock 890GX EXTREME3 HD4290 USB3 SATA6
    Kingston 3x2048 MB DDR3 1600mhz RAM
    Western Digital VelociRaptor 250GB 10000RPM
    1TB Samsung 7200RPM




    Er der nogen der har et godt bud på, enten hvordan jeg får fikset problemet, eller hvordan jeg finder ud af hvilken del af mit hardware der er dødt?



    På forhånd tak!! :-)

  • så er det jo enten processor eller bundkort den er gal med :-) er den en hjemme bygget maskine ?=? har du evt en kammerat med samme socket som du kan lege bytte bytte for at få testet processor og bunkort ?

  • Det har jeg desværre ikke nej :-( Ja, det er en hjemmebygget maskine, og som i nok kan se på hardwaren, med en del år på bagen!


    Men vi kan vel næsten konkludere at der er tale om CPU/Bundkort i så fald?
    Jeg har søgt og søgt, og ikke kunne finde noget at gøre ved det. :(