i5-2500k temps / turbocharge

  • Hej derude, ny herinde.


    Jeg har de sidste par dage kigget en del rundt omkring på forums, for at få en ide om hvad en i5-2500k skulle køre med at temps, men da mange har deres helt eget setup, og OC svinger så meget, er det lidt svært at danne sig en mening om hvad den egentlig skal lægge på af temps.


    Derfor vil jeg gerne høre jeres vurdering af mit setup, og de temps den ligger på.


    Motherboard: GA-z68-ud3p
    cpu: I5-2500k @ 3.3 - har ikke sat den op endnu, før jeg har testet om mit build fungere først.
    Køling: Freezer Xtreme rev. 2 - Arctic Cooling
    http://www.arctic.ac/eu_en/freezer-xtreme-rev-2.html


    Temps på prime95 efter 1 time ligger stabil på:


    Core1: 53 (max: 54)
    Core2: 62 (max: 63)
    Core3: 61 (max: 63)
    Core4: 56 (max: 57)


    Flere steder har jeg læst at den sagtens kan gå op til 70 grader, hvilket også vil give plads til at jeg kan turbocharge den.


    Er van til min cpu ikke må komme over 60 grader på den gamle q9300 cpu.


    Er det helt ved siden af den køre med de temps, eller er det fint ? :)


    Med venlig hilsen


    CDM

  • Mener intel throttle temp er 95C (måske mere på de nyere cpu'er) Så dine temps er fine.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har læst mig frem til at hvis du når 98c så slukker computeren af sig selv.


    Er igang med at teste med 4.0 ghz, og indtil videre har jeg været oppe på 68c ved fuld load - ikke ligefrem den vilde forøgelse af temps når jeg har clocket den med yderligere 700 mhz :D.