Godt trådløst headset/høretelefoner

  • Hola!


    Jeg er på jagt efter et trådløst headset, eller et sæt trådløse hovedtelefoner og så bruge min bordmikrofon


    Jeg er ikke super audiophile, men jeg vil gerne have rimeligt klar lyd.


    Jeg købte for nyligt et sæt Sennheiser RS 160, og de havde en rigtig god lyd, men der var INGEN bas.
    Uden at have lavet en videnskabelig test, vil jeg vurdere, at de ignorerer alt under 80-100hz.
    Så de røg retur.


    Jeg er lidt tilbageholdende med bare at bestille enten rs 170 eller rs 180, af frygt for at de lider af samme bas-mangel, men koster det dobbelte :(



    Jeg har kigget på Steelseries H, men der har jeg også læst at flere synes, at de mangler bass, og samtidigt koster de 2000-2500kr.


    Jeg vil ikke have bluetooth, da jeg i forvejen har et SoundBlaster zx lydkort, og bluetooth kører jo via sin egen DAC.


    Jeg er ikke på jagt efter et "hovedrasler" headset a la Beats.


    Det perfekte headset, for mig, vil være et trådløst SteelSeries Siberia v2, med samme lydprofil og volume og på en pris på max 2000.


    Jeg bor desværre i den mørkeste afkrog af nordvest jylland, hvor det eneste sted man kan teste hovedtelefoner er Fona, og deres udvalg er ikke ligefrem prangende.


    Er der nogen, der har prøvet nogle forskellige og kan give nogle gode bud?
    Eller er der evt. en skribent der har lyst/mulighed for at lave et round-up af de forskellige trådløse headsets der er på markedet? :D

  • Steelseries Wireless H er det bedste wireless headset derude. Det fås ikke bedre blandt headsets. Men hvis du leder efter et alternativ, så er Corsair Gaming H2100 også en mulighed.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • De fleste af de reviews jeg har læst igennem siger at H Wireless ikke har ret meget bas.


    H2100 kører på USB :(



    Jeg kunne som sagt også sagtens affinde mig med at have et sæt trådløse hovedtelefoner uden mikrofon, og så bruge en seperat bordmikrofon?

  • altås hvis det skla være et headset så blir det nok svært at finde noget der ikke er på usb :-) som har en ordentlig lyd :-)
    jeg har selv et logitech 930 og er fint tilfreds med lyden i dem men det er via usb også :-)

  • Astro A50 har dårlig komfort og lyd : (

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Min hustru har et sæt RS180 og de mangler bestemt ikke bas.
    De er åbne, så hun kan høre hvad jeg siger, men jeg kan også høre hvad der foregår i hendes forbandede tv-serier. Vil du have lukkede er der jo RS170.
    Ørekopperne er betrukket med velourlignende stof, de er virkelig behagelige.
    De bliver ladt op på senderen og har god batterilevetid.
    De har ikke noget digitalt input


  • Steelseries har indbygget EQ. Så hvis du finder at de mangler bass, kan du bruge den til at ændre på lyden. Tvivler dog stærkt på at de mangler bass, da det trods alt er et gaming headset

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • Det blev et sæt Siberia H Wireless


    Lyden er en anelse mere "indelukket" end i Siberia V2, så musik lyder ikke helt ligeså godt, men stadigt ganske udemærket til casual brug.


    Der er tilstrækkeligt med bas, og som jesper101996 skrev, så er der en indbygget equalizer, så der kan tweakes lidt ekstra.


    Mikrofonen går tydeligt igennem.



    Setup er supernemt, jeg valgte at køre over USB, da jeg ikke kunne høre forskel på optisk/analog/USB. Hvilket også giver god mening, da headsettet jo har sin egen DAC.


    Vælger man at køre USB, er det kun strøm og USB, der skal sættes til. Så det bliver ikke ret meget nemmere. Batterierne holdt som lovet ca. 24 timer, og med et i basestationen, der bliver opladet, mens man bruger det andet, vil man aldrig løbe tør for strøm.


    Jeg har et "stort" hovede, men "almindelige" ører, og til mig var komforten ganske udemærket. Jeg brugte det 8 timer i streg uden nævneværdi ubehag.
    Min roomi, der har et lidt smallere hovede, oplevede dog lettere ubehag efter et par timers brug, men ikke så meget, at det skræmte ham fra at købe et selv. Det skal formentligt bare "breakes in".


    :9xo Ganske udemærket lyd
    :9xo Trådløs frihed
    :9xo Nemt setup
    :9xo Kan kobles til stort set alt
    :9xo "Løber aldrig tør for strøm"


    :thumbdown: 1800kr er ret pebret for et headset
    :thumbdown: Dolby Virtuel Surround. (alt virtuelt surround skal bare gå væk IMO)

  • :thumbdown: Dolby Virtuel Surround. (alt virtuelt surround skal bare gå væk IMO)


    Det emne har jeg diskuteret med flere inde på tweak.dk, da jeg aldrig har været en fan Virtuelt Surround Sound. Så hellere stereo :9xo Godt at høre at du nyder dit nye headset. 1800kr kan være meget at bruge på et headset, dog sidder jeg selv og kigger på et par Beyerdynamic mx300(2k), som kunne være lækkert at had i sommertid ( mit nuværende er pc350se)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Jeg er sikker på, at der kan findes kablede gaming-headsets med langt bedre lyd end H'erne.
    Min bror har f.eks. et sæt Audio-Technica ATH-M50x. De spiller fantastisk godt og de koster ca. det halve af H'erne, men det er jo så også et almindeligt sæt hovedtelefoner uden mic.

    Men jeg er blevet ret forelsket i at kunne gå ud i køkkenet og lave aftensmad, mens jeg stadigt sidder i en Skype samtale.


  • :9xo Dolby Virtuel Surround. (alt virtuelt surround skal bare blive standard)


    Fixed that for you :P


    Syntes personligt at virtuel surround er noget af det bedste der er sket på lydmarkedet (som ærlig talt står stille som en gletsjer) siden skiveskåret brød. Det gør en kæmpe forskel i f.eks. skydespil hvor man virkeligt kan høre retningen af skud og fodtrin.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Seriøst? :)


    Jeg synes virkeligt ikke man får ret meget retnings-bestemt ud af det. Det kan være det bare er mine ører der er noget galt med :p


    Jeg havde et razer headset engang med 4 enheder i hver ørekop (front, side, bag og sub).


    Der kunne man godt høre hvor man blev skudt fra, men IMO får man aldrig surround ud af 2 højtalerenheder :)

  • Det behøver du heller ikke da du kun har to ører. Din evne til at høre 360" er det helt samme som Virtuel Surround gør - bare før det lander i øregangene. ^^


    Men ja - Jeg syntes klart det gør en forskel. Har haft mine (horrible) G35 bøffer i en del år nu og de tvinger Surround på (Logitech's fejl) så jeg måtte vænne mig til det tidligt. Tog ikke længe før at jeg slet ikke kunne finde på at hoppe tilbage til normal Stereo.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg går ikke ind for gaming headset, da de bare ikke har lyden et "lyd" fokuseret headset/hovedtelefon har. Tilgengæld har jeg hørt sennheiser's og de er en verden for sig selv!
    Hvis du gerne vil smide omkring 2k så ville jeg anbefale dig at finde en hovedtelefon hvor du elsker lyden og købe en bord mic ved siden af.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg er helt enig i at ikke-gaming headsets har bedre lyd. Uden tvivl.


    Min brors Audio-Technica ATH-M50x spiller vanvittigt lækkert, men de er kablede.


    Den frihed det giver at kunne spille med et par kammerater over Skype, og så gå ud i køkkenet for at hente noget at drikke, uden at ryge ud af samtalen er fantastisk.