Køb eller selv byg compter. ???

  • Hej alle samme.


    Jeg kigger lidt efter en helt ny computer. men jeg ved ikke rigtigt om jeg skal selv byg den (første gang) eller købte en. hvad er enlig billgest


    jeg tænker lidt at bruge den nye computer, til de nyer spil der kommer ud nu. og bruge photoshop, også streamer jeg også på twitch.


    lige nu har jeg en 7 år gammel computer


    CPU: Q9450
    Grafkkort: evga 570 2gb tror jeg jeg tænkte lidt på om jeg skulle beholde det grafik kort jeg har nu hvis jeg skulle bygge en.
    RAM, 4GB DDR2
    OS: window 7


    jeg har kigge lidt på det her bundkort. MSI Gaming 7


    men jeg ved ikke om det er en god ide og skifte til DDR4 endnu. men derfor spøg jeg jer om råd og hjælp :).


    mit Budget: er ca 13.000


    jeg håber lidt nogen kan hjælpe mig. med råd og og billige forslag.


    jeg takker for hjælpen

  • Hvis du har 13.000 at smide efter det, så synes jeg du skal droppe hele dit gamle system, og købe alt nyt.


    I det prisleje tror jeg også godt det kan svare sig at skifte til DDR4 ram. 16gb af dem, så har du noget der sparker røv.


    En i7 processor er nok hvad du skal kigge efter, sammen med et bundkort med x99 chipsæt. Så det bundkort du har fundet er helt fint.


    Desuden kunne det nok være lækkert med to 512gb SSD'ere i raid.


    Af grafikkort er der et gtx 980, eller hvis du kan vente lidt, så kommer AMD med deres nye 390 eller 390x kort. Uden lige at kigge på priserne, så tror jeg nok du kan smide det hele sammen til under 13.000.. Så kan du også købe et fedt kabinet og en fornuftig strømforsyning til.


  • Hvis det var mig, der stod overfor at skulle købe nyt, så havde jeg ventet til sidst på året, for det skulle Intels Cpu'er Skylake udkomme. Det medfører at DDR3 bliver langsomt udfaset og DDR4 bliver mainstream. Man kan så håbe at DDR4 systemer falder i pris.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jeg ville osse gemme pengene til sidst på sommeren.
    Skylake står til at blive præsenteret i August, mener jeg, så bliver DDR4 mainstream, og derved falder priserne helt sikkert.


    Køber du en X99 platform nu, så kommer du til at betale premium for alle 3 væsentlige dele, bundkort, CPU og ikke mindst Ram, grundet X99 er den eneste platform, som kan køre DDR4.
    Da jeg købte mit system op til jul, så gav jeg for de 3 dele lige omkring 7500,- og der kommer garanteret mere, som skal skiftes hen af vejen.

    Til de ting, som du allerede bruger din maskine til, så er det egentlig kun Photoshop, som har den største fordel ved en X99 platform. Da rent spillemæssigt, så er der kun få specielle spil, som egentlig kan gøre brug af alle de kræfter, som X99 har.


    Du vil helt sikkert komme langt ved at OC din CPU og skifte GFX, som du så kan tage med over i dit nye setup senere på året. Osse fordi sommeren står for døren, og der spiller man alligevel ikke så meget, da der er mange andre ting, som er vigtige så som festivaller :clap: :dance: :$ .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg ville ikke kigge på X99 og DDR4 da det er alt for dyrt i forhold til hvad du får ud af det. Pengene er bedre brugt på fx grafikkort. Hvilken opløsning spiller du i? og skal du evt have ny skærm?